loader image

جستجو

The impact of Iranian drones on Israel and Ukraine

جروزالم پست:
تأثیر پهپادهای ایرانی بر اسرائیل و اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود به بررسی موضوع تاثیر پهپادهای ایرانی بر اسرائیل و اوکراین پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خود به‌قلم «ییتژاک باریک» نوشت: اخیراً روس‌ها از جنگ برای اشغال خاک اوکراین، به سمت جنگ علیه جمعیت این کشور رفتند تا روحیه و مقاومت آن‌ها را در هم بشکنند.

برنامه‌های جدید پوتین این است که زندگی ده‌ها میلیون شهروند اوکراینی را فلاکت‌بار کند تا آن‌ها را در زمستان سخت، به‌شدت عذاب دهد.

به گفته ولودیمیر زلنسکی، یک سوم زیرساخت‌های انرژی اوکراین در حال حاضر ویران شده است. برق و آب در بیش از 1000 شهر و شهرستان قطع شده است.

روسیه از پهپادهای ایرانی استفاده می‌کند که از برد 1000 کیلومتری پرتاب می‌شوند و هر کدام، محموله‌ای به وزن 40 کیلوگرم را حمل می‌کند.

روس‌ها از پهپادها، موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز ایرانی برای نابودی نیروگاه‌ها و منابع آب و گاز استفاده می‌کنند.

آن‌ها به ذخایر سوخت، انبارهای مواد غذایی و مؤسسات دولتی آسیب می‌زنند و برنامه آن‌ها تخریب سدهاست تا آب ذخیره‌شده در آن‌ها باعث وقوع سیل در شهرها و روستاهای اوکراین شود.

باید به خاطر داشته باشیم که کمک ایرانی‌ها به روس‌ها در مبارزه با اوکراین می‌تواند باعث شود روس‌ها به ایرانی‌ها اجازه دهند از طریق بلندی‌های جولان علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اقدام کنند.

همچنین باید درک کنیم که پهپادهای ایرانی خریداری‌شده توسط روسیه، مدت‌‌ها در دست حزب‌الله و شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران در سوریه، عراق و یمن بوده‌اند. برد پهپادهای ایرانی به 1000 کیلومتر می‌رسد. آن‌ها همچنین پهپادهایی با برد 2 هزار کیلومتر دارند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همچنین باید از جنگ پهپادهای ایران و روسیه درس بگیرد و پاسخی سریع و مؤثر برای شکست این تهدید ارائه دهد.

این مانند عملیات بی‌شمار دیگری نخواهد بود که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سال‌های اخیر با آن مواجه شده است. این تهدید، ظرفیت آن را دارد که ضربه بسیار سنگینی به اسرائیل وارد کند. ما دیگر نمی‌توانیم به مبارزه تا بن‌بست فکر کنیم و در عین حال، تهدیدهای آینده را روی میز بگذاریم.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید به‌طور قطعی در این جنگ پیروز شود و دشمنان خود را متقاعد کند که شکست خورده‌اند و اراده خود را برای ادامه جنگ یا زندگی در زیر سایه جنگ طولانی پهپادها از دست داده‌اند که دولت یهود را از نظر نظامی و اقتصادی با مشکل جدی مواجه می‌کند.