loader image

جستجو

The impact of the upcoming Congress on US foreign policy

شورای آتلانتیک:
تأثیر کنگره آتی بر سیاست خارجی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در یادداشتی به بررسی تاثیر کنگره آتی بر سیاست خارجی آمریکا پرداخت و نوشت: برخلاف انتظارات قبلی، نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای تغییری را در سیاست ‌‌آمریکا در قبال اوکراین نشان نمی‌دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده شورای آتلانتیک در یادداشتی به‌قلم «توماس واریک» نوشت: پس از انتخابات میان‌دوره‌ای، در حالی که جمهوری خواهان، اکثریت محدود مجلس نمایندگان را در اختیار خواهند داشت، دموکرات‌ها با حداکثر 51 کرسی در سنا باقی خواهند ماند.

حزب جو بایدن، نمایش قدرتمندی داشت، اما دو سال دوم دوره ریاست‌جمهوری او احتمالاً متفاوت از دو سال اول خواهد بود، زیرا جمهوری‌خواهان، مجلس نمایندگان را کنترل می‌کنند.

کمک‌های آمریکا به اوکراین چه می‌شود؟ آیا رویکرد جدیدی برای امنیت داخلی و روابط خارجی وجود خواهد داشت؟ از دعواهای آینده بر سر اعتبارات و سقف بدهی چه انتظاری باید داشته باشیم؟ آیا زمینه‌های همکاری بعید وجود خواهد داشت؟ کارشناسان از سراسر شورای آتلانتیک نظرات خود را بررسی کردند.

بر خلاف انتظارات قبلی، نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای تغییری را در سیاست ‌‌آمریکا در قبال اوکراین نشان نمی‌دهد.

قبل از رأی‌گیری، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کردند که پیروزی قدرتمند جمهوری‌خواهان با نامزدهای پوپولیست، دست کسانی را که می‌خواهند کمک‌های ‌‌آمریکا به اوکراین را به‌شدت کاهش دهند، تقویت خواهد کرد.

متحدان عصبی اروپایی که به این فکر می‌کنند که آیا انتخابات میان‌دوره‌ای ‌‌آمریکا موجی از اعضای کنگره که از دونالد ترامپ الهام گرفته شده و نسبت به ناتو محتاط هستند را باز خواهد گرداند، احتمالاً از نتایج انتخابات دلگرم شده‌اند.

در حالی که امنیت ملی در این رقابت‌های محلی مستقیماً در دستور کار قرار نداشت، تهدیدهای اخیر مبنی بر اینکه اکثریت جمهوری‌خواه کنگره کمک به اوکراین را کاهش می‌دهد.

نگرانی‌هایی را در بروکسل و فراتر از آن برانگیخت که نمایش قاطع جمهوری‌خواهان، نوعی آشفتگی برای امنیت فراآتلانتیک خواهد بود.

طی دو سال گذشته، ترمیم روابط با اروپا یکی از محورهای اصلی برنامه سیاست خارجی بایدن بوده است.

او آلمان را از نظر هزینه‌های دفاعی کنار گذاشت، تلاش‌های کشورهای اروپایی برای کنار گذاشتن انرژی روسیه در پی تهاجم روسیه به اوکراین را ستود و حتی متعهد شد به طور دائم نیروهای آمریکایی در لهستان مستقر شوند.

سیاست خارجی، به‌ویژه در قبال اوکراین و غرب آسیا، در دو سال اول بایدن نسبتاً دوحزبی بوده است. انتظار نمی‌رود که «موج قرمز» تأثیر زیادی بر سیاست خارجی ‌‌آمریکا نسبت به این دو داشته باشد.