loader image

جستجو

An AFRL technician working on the Ascent spacecraft in the Space Vehicles Directorate’s small satellite laboratory on August 13, 2020.   Capt. Sunderlin Jackson

ایر اند اسپیس فورسز:
تأکید استراتژی فناوری پنتاگون بر همکاری با متحدان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ایر اند اسپیس فورسز» در گزارش تازه خود از تاکید استراتژی فناوری پنتاگون بر همکاری با متحدان خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه ایر اند اسپیس فورسز در گزارش تازه خود خبر داد: پنتاگون در 9 می راهبرد علوم و فناوری دفاع ملی 2023 خود را منتشر کرد که اولویت بالایی بر ارائه قابلیت‌های جدید مفید برای نیروی مشترک دارد و با همکاری سرویس‌های نظامی، دفتر وزیر دفاع و شرکا و متحدان خارجی توسعه یافته است.

در این سند 12 صفحه‌ای آمده است: «ما بر مأموریت مشترک تمرکز خواهیم کرد، قابلیت‌های میدانی را با سرعت ایجاد خواهیم کرد و پایه‌های تحقیق و توسعه را تضمین خواهیم کرد.»

«نینا کولارز» -مشاور معاون وزیر دفاع در امور تحقیقات و مهندسی- طی تماسی با خبرنگاران گفت: آنچه در مورد این استراتژی علم و فناوری واقعاً دوست دارم، تعهد آشکار آن به همکاری است، نه فقط در داخل بلکه در سطح بین‌المللی.

این تأکید بر همکاری بین‌المللی با استراتژی دفاع ملی 2022 مطابقت دارد که بر اهمیت ائتلاف‌ها و مشارکت‌های دوجانبه سودمند تأکید می‌کند.

کولارز گفت: «هم‌پیمانان ما در اینجا بسیار قوی هستند. این یکی از محورهای استراتژی دفاع ملی است و این وزارتخانه در مورد خروج از این راه جدی است.»

کولارز خاطرنشان کرد که پنتاگون مراقب خواهد بود که اسرار خود را فاش نکند، اما ضرورت حفاظت از فناوری هرگز نباید با رویگردانی از روش توسعه داده‌ها و علم اشتباه گرفته شود که معمولاً به معنای بحث آزاد و اشتراک‌گذاری اطلاعات است.

کولارز گفت: «در تحقیقات اولیه می‌تواند تنش‌هایی در نحوه اشتراک‌گذاری ما با شرکا و متحدانمان وجود داشته باشد، اما ابتکاراتی در داخل وزارت دفاع در حال انجام است.»

تأکید استراتژی بر فناوری‌های مشترک و همکاری با اولویت‌هایی است که شیو قبلاً در هنگام بحث در مورد درخواست بودجه علم و فناوری 2024 پنتاگون بیان کرده بود.

شیو در نشست انجمن صنایع دفاع ملی در ماه آوریل گفت: «تمام کارهایی که ما انجام داده‌ایم تمرکز زیادی بر توانایی جنگی مشترک و آنچه که باید انجام دهیم تا به‌عنوان یک نیروی مشترک بجنگیم است.»

کولارز گفت که برای اجرای استراتژی جدید نیازی به مقامات خاص یا جدید نخواهد بود، اگرچه طبق قانون باید یک برنامه اجرایی داشته باشد که ظرف 90 روز به کنگره ارسال می‌شود.

او گفت: ما این استراتژی را بر اساس بودجه رئیس‌جمهور طراحی کردیم، بدون اینکه هیچ اختیار یا منابع اضافی وجود داشته باشد. در ادامه، ما به فرآیند برنامه‌ریزی دفاعی اجازه خواهیم داد تا در صورت لزوم، تنظیمات بیشتری را انجام دهد.

بودجه سال 2024 شامل 145 میلیارد دلار برای تحقیق، توسعه، آزمایش و ارزیابی است که افزایش 12 درصدی نسبت به سال مالی 2023 دارد.

در حالی که استراتژی علم و فناوری شامل مقامات جدیدی نیست، اما 14 اولویت برتر تکنولوژیکی را فهرست می‌کند، همان اولویت‌هایی که در نسخه 2022 استراتژی نام برده شده است.

شیو قبلاً در ژانویه 2022 گفته بود که امیدوار است فهرست 11 اولویتی را که در دولت دونالد ترامپ تدوین شده بود، پایین بیاورد.

کولارز گفت، استراتژی علم و فناوری به‌منظور تبدیل شدن به یک سند پیام‌رسانی در مورد اینکه پنتاگون سرمایه‌گذاری‌های علم و فناوری خود را در کجا متمرکز خواهد کرد، فعالیت می‌کند.

سپس این فرآیند استراتژی در سازمان‌هایی مانند واحد نوآوری دفاعی آشکار می‌شود. کولارز گفت: آنچه در این مرحله برای ساختمان مهم است، اطمینان از سرمایه‌گذاری در مدل‌سازی و شبیه‌سازی و تجزیه و تحلیل دقیق است.

همه این عناصر واقعاً به ما کمک می‌کنند تا مشخص کنیم دقیقاً چه چیزی باید از نظر سرمایه‌گذاری‌های بودجه‌ای ‌به‌دنبال آن باشیم که پس از آن لزوماً نمونه‌سازی، آزمایش و انتقال را آسان‌تر می‌کند.

به‌منظور سرمایه‌گذاری و انتقال آن قابلیت‌های جدید به نیروی مشترک، این استراتژی بیان می‌کند که پنتاگون از تفکر سنتی که وزارت دفاع می‌تواند تنها مسئول علم و فناوری مربوط به دفاع باشد، تغییر می‌کند.

در عوض، وزارت دفاع باید ذهنیتی را بپذیرد که بخشی از یک پایگاه فناوری ملی است که اگر می‌خواهد با سرعت مرتبط حرکت کند، باید از آن استفاده کند.

در عین حال، این استراتژی همچنین تأکید می‌کند که استراتژی سرمایه‌گذاری پنتاگون به‌منظور فعال کردن قابلیت‌های دفاعی به‌طور خاص است، نه لزوماً ایجاد یا گسترش فناوری‌هایی با کاربرد تجاری.

در برخی از دولت‌های قبلی، نمونه کار دفاعی علم و فناوری برای فناوری‌های تجاری یا استفاده دوگانه در نظر گرفته شد.

یکی دیگر از چالش‌های جدید اضافه‌‌شده به این استراتژی، تمرکز بر ورود سریع فناوری‌های جدید به تولید در مقیاس است که اشاره‌ای به چالش‌های اخیر در جایگزینی مقادیر زیادی مهمات ارائه‌‌شده به اوکراین است.

کولارز سه خط تلاش را برای اجرای استراتژی ذکر کرد. او گفت: «در ابتدا، وزارتخانه با سرمایه‌گذاری در سیستم‌های اطلاعاتی و ایجاد فرآیندهایی برای تجزیه و تحلیل دقیق تهدیدآمیز بر مأموریت مشترک تمرکز خواهد کرد.»

پنتاگون ‌به‌دنبال بهترین داده‌ها و سیستم‌های داده موجود خواهد بود تا انتخاب‌های بهتری درباره محل سرمایه‌گذاری دلارهای علم و فناوری خود داشته باشد که به معنای سرمایه‌گذاری در مدل‌سازی و شبیه‌سازی است.

او گفت: «وزارت با تقویت یک اکوسیستم نوآوری دفاعی پر جنب و جوش تر و انتقال فناوری جدید به این حوزه، روش‌های مقیاس‌پذیر را تسریع می‌بخشد، قابلیت‌هایی را با سرعت و مقیاس ایجاد می‌کند

او گفت که این امر با همکاری گسترده‌تر با دانشگاه و ارتباطات بهتر میان شرکت‌های علم و فناوری خدمات نظامی همراه خواهد بود و تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاری‌های علمی ما به قابلیت‌های نظامی در دنیای واقعی تبدیل خواهد شد.»

کولارز گفت که سومین خط تلاش پنتاگون برای اجرای این استراتژی، بر جذب و حفظ استعدادها، تقویت زیرساخت‌های فیزیکی و دیجیتالی و ایجاد روابط بهتر با ذینفعان استراتژیک در سراسر جهان تمرکز خواهد کرد.

کولارز به نقل از این گزارش گفت: پنتاگون نمی‌تواند با زیرساخت‌های قرن بیستم نیروی قرن 21 بسازد.

این در خط مقدم ذهن همه در وزارت دفاع است که چگونه ما آن سرمایه‌گذاری‌های مهم را علاوه بر نیروی کار در زیرساخت‌ها انجام خواهیم داد.