loader image

جستجو

The impact of sanctions on Russia requires strategic patience

العربیه
تاثیرگذاری تحریم‌ها بر روسیه نیازمند صبر راهبردی است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «العربیه» در مطلب تازه خود از به‌نقل از مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا،‌ نوشت: تاثیرگذاری تحریم‌ها بر روسیه نیازمند صبر راهبردی است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه العربیه در مطلب تازه خود نوشت: «جوزپ بورل» -مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا- در زمینه تحریم‌های روسیه گفت، تحریم‌ها ابزار مهمی هستند که نیازمند «صبر راهبردی» است، چراکه ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا اثر مطلوب داشته باشند.

بورل تاکید کرد که روسیه جز با اعمال تخفیف‌های بالا در هر بشکه، قادر به صادرات نفت خود نیست و نفت روسیه حدود 30 دلار در هر بشکه کمتر از قیمت جهانی فروخته می‌شود.

این مقام اروپایی، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: «کاهش وابستگی اروپا به انرژی روسیه به‌رغم هزینه‌های بالا و تاثیرهای منفی آن، از اهمیت زیادی برخوردار است».

بورل خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به اشتباه گمان می‌کرد که اروپا در صورت تهاجم مسکو به اوکراین، تحریم‌های جدی را اعمال نخواهد کرد.

این مواضع در آستانه نشست برنامه‌ریزی شده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در دوشنبه 27 تیر با هدف افزایش فشار بر مسکو و بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه اتخاذ شد.