loader image

جستجو

Blinken's emphasis on supporting Israel1

صدای آمریکا:
تاکید بلینکن بر حمایت از اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

«صدای آمریکا» در گزارشی  با اشاره به تاکید بلینکن بر حمایت از اسرائیل، نوشت: بلینکن در گفت‌وگو با بنت ولاپید تاکید کرد که در انتظار ادامه همکاری نزدیک با اسرائیل در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی و بایدن نیز مشتاقانه منتظر سفر ماه آینده خود به این کشور است.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، صدای آمریکا در گزارشی نوشت: «آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- در تماس تلفنی با «نفتالی بنت» -نخست‌وزیر فعلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- و «یائیر لاپید» -وزیر امور خارجه فعلی و نخست‌وزیر این کشور- تا زمان برگزاری انتخابات آتی، در مورد انحلال کنست گفت‌و‌گو و بر احترام آمریکا به فرآیندهای دموکراتیک تاکید کرد.

بلینکن با تاکید بر تعهد تزلزل‌ناپذیر واشنگتن به روابط راهبردی قوی با تل‌آویو، اظهار داشت: «نگرانی‌های مشترکی در مورد نفوذ شرورانه ایران در منطقه داریم.»
وی در گفتگو با بنت و لاپید تاکید کرد که در انتظار ادامه همکاری نزدیک با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی و بایدن نیز مشتاقانه منتظر سفر ماه آینده خود به این کشور است.
گفتنی است نفتالی بنت و یائیر لاپید، با انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید موافقت کرده‌اند و قرار است لاپید در این مدت سمت نخست‌وزیری را بر عهده داشته باشد.

لاپید و بنت در ژوئن ۲۰۲۱ پس از دو سال بن‌بست سیاسی، ائتلافی تشکیل دادند که به نخست‌وزیری طولانی مدت بنیامین نتانیاهو پایان داد.

دولت ائتلافی آن‌ها که شامل احزاب راست، لیبرال و مسلمان عرب است، از ابتدا نیز شکننده بود.

ائتلاف آن‌ها بر سر مسائل مهم سیاسی از جمله درگیری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطینی‌ها و مسائل مذهبی اختلاف دارد. به تازگی شماری از اعضای پارلمان این ائتلاف را ترک کردند.

در صورت انحلال پارلمان اسرائيل(رژیم صهیونیستی)، این کشور باید دوباره انتخابات برگزار کند.