loader image

جستجو

Turning Israel into a Jewish theocracy1

میدل ایست مانیتور:
تبدیل اسرائیل به یک حکومت دینی یهودی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «میدل ایست مانیتور» نوشت:  نتانیاهو و شرکای او از احزاب افراطی ارتدکس مذهبی، مانند بزالل اسموتریچ، کاملاً روشن کردند که هدف آن‌ها تبدیل اسرائیل به کشوری است که بر اساس تورات و قوانین یهودی اداره می‌شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه میدل ایست مانیتور در مقاله‌ای به‌قلم «محمد مکرم بالاوی» نوشت: «بنیامین نتانیاهو»  تمام کار خود را بر پایه مقابله با ایران بنا کرد.

استدلال او این است که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است و قصد دارد از آن علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استفاده کند و مردم یهود را از بین ببرد و او تنها کسی است که می‌تواند جلوی نسل‌کشی را بگیرد.

پس از دهه‌ها تبلیغات اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، ایران نه سلاح هسته‌ای ساخته و نه به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حمله کرده است. با این حال، نتانیاهو به همین لفاظی‌ها ادامه می‌دهد.

از قضا، پس از این همه اهریمن‌سازی‌ ایران، نتانیاهو دولتی ساخته است که به نظر می‌رسد بسیار مشتاق است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را یک کپی یهودی از ایران بسازد.

شرکای او از احزاب افراطی ارتدکس مذهبی، مانند بزالل اسموتریچ، کاملاً روشن کردند که هدف آن‌ها تبدیل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به کشوری است که بر اساس تورات و قوانین یهودی اداره می‌شود.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که عمدتاً توسط مهاجران اروپایی یهودی ساخته شده بود و همیشه خود را جزئی جدایی‌ناپذیر از تمدن پیشرفته‌تر غربی می‌دید، بیش از پیش شبیه یک کشور غرب آسیا است.

کشوری به‌شدت نظامی‌شده، فاقد ثبات سیاسی و انسجام اجتماعی که موجودیت و مشروعیت خود را از خود خداوند گرفته است، با حاکمی که دهه‌ها حکومت کرده است.

نتانیاهو برای دلجویی از شرکای یهودی فوق ارتدکس خود، قانونی را اصلاح می‌کند که به هر یهودی اجازه می‌دهد شهروندی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را دریافت کند و محدودیت‌های مذهبی و قوانین بیشتری برای بازتعریف اینکه چه کسی یهودی است و در نتیجه چه کسی حق شهروندی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را دارد، وضع کند.

این منجر به یک فرآیند انتخابی می‌شود که در آن فقط افرادی که پارامترهای فوق ارتدکس را رعایت می‌کنند اجازه ورود خواهند داشت و همچنین تعداد مهاجران یهودی به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را کاهش می‌دهد.

این یک طرح جمعیتی برای تغییر ساختار اجتماعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

این روند، تعداد یهودیان غیرمذهبی را کاهش می‌دهد و در نهایت یهودیان مذهبی را قادر می‌سازد تا به‌طور دائم تمام جزئیات دولت را کنترل کنند.

آیا «افراطی‌ترین دولت تاریخ اسرائیل(رژیم صهیونیستی)» قادر به فعالیت خواهد بود؟ به چه اهدافی دست خواهد یافت؟ چقدر طول می‌کشد؟ منطقه به کجا می‌رود؟ این‌ها سؤالاتی است که در ماه‌های آینده شاهد پاسخ آن‌ها خواهیم بود.