loader image

جستجو

The continuation of Trumpism in America

فارن پالیسی:
تداوم ترامپیسم در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» در مقاله خود به بررسی موضوع  تداوم ترامپیسم در آمریکا پرداخت و نوشت: طبق نظرسنجی دانشگاه مونموث، در اوایل آگوست سال جاری و پس از 8 جلسه استماع، تنها حدود 40 درصد جمهوری‌خواهان، کار ترامپ را اشتباه می‌دانند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی در مقاله خود نوشت: ترامپیسم پدیده‌ای است که از دیرباز درحال پدیدار شدن است و تا طولانی‌مدت هم ادامه خواهد داشت و هرلحظه امکان اینکه تهدیدش دامنگیر آمریکایی‌ها شود، وجود دارد.

نویسنده این مقاله معتقد است که این تحلیل، معتبرترین نتیجه‌ای است که از 20 ماه اخیر پس از ریاست‌جمهوری ترامپ می‌توان گرفت و بایدن هم نه‌ تنها بر این جریان غلبه نکرده است، بلکه حتی با موضوع «America First» همراهی کرده است.

این وضع در حالی به وجود آمده که بایدن بارها این جنبش برآمده از اقدامات ترامپ را تحت عنوان فاشیسم تقبیح می‌کند.

این مقاله در توضیح پدیده ترامپیسم تاکید می‌کند که اکنون از جلسات استماع 6 ژانویه، اندک نتیجه‌ای حاصل شده که بخواهد افکار میلیون‌ها طرفدار ترامپ را تغییر دهد و طبق نظرسنجی دانشگاه مونموث، در اوایل آگوست سال جاری و پس از 8 جلسه استماع، تنها حدود 40 درصد جمهوری‌خواهان، کار ترامپ را اشتباه می‌دانند، که با آمار 39 درصدی تا پیش از برگزاری این جلسات تفاوتی نمی‌کند.

در پایان، این مقاله خطر ترامپیسم را اینقدر جدی می‌شمارد که سخنان بایدن در مورد افراطی‌گری جمهوری‌خواهان طرفدار جنبش MAGA و تهدید بنیان جمهوری‌ از طرف آن‌ها را در این راستا ذکر می‌کند و در ادامه بحث خود، از تازه‌های نشر نویسندگان آمریکایی، شاهد مثال می‌آورد و به چهار مورد از آن اشاره می‌کند:

«تخریب‌گران، 25 سال شکاف حزب جمهوری‌خواهان» نوشته دانا میلبانک

«تشکر بابت خدمت اجباری، واشنگتن، دونالد ترامپ و هزینه تسلیم‌شدن» نوشته مارک لِیبوویچ

«تجزیه‌گر: ترامپ در کاخ سفید 2021-2017» نوشته پیتر بِیکِر

«پارتیزان‌ها: انقلابی‌های محافظه‌کار که سیاست‌های آمریکا را در دهه 1990 بازسازی کردند» نوشته نیکول هِمِر