loader image

جستجو

Trumpism, Stalinism and the tariff debate

نیویورک تایمز:
ترامپیسم، استالینیسم و ​​بحث تعرفه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله تازه خود به بررسی موضوع ترامپیسم، استالینیسم و ​​بحث تعرفه در آمریکا پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله تازه خود به‌قلم «پل کروگمن» عنوان کرد: آیا تعرفه‌ها و مالیات بر واردات، قیمت‌ها را برای مصرف‌‌کنندگان آمریکا افزایش می‌دهد؟

واقعاً هیچ بحثی در مورد این موضوع وجود ندارد. تقریباً همه اقتصاددانان موافق هستند که مالیات بر واردات در واقع به مصرف‌کنندگان منتقل می‌شود. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که شواهد می‌گوید و ارائه یک داستان جایگزین بسیار سخت است.

از سوی دیگر، وفاداران ترامپ که این روزها به معنای تقریباً کل حزب جمهوری‌خواه است ‌‌به‌عنوان یک گروه اصرار دارند که خارجی‌ها، نه مصرف‌کنندگان آمریکایی، مالیات بر واردات بپردازند. چرا؟ زیرا دونالد ترامپ چنین می‌گوید و آن‌ها حتی سعی نمی‌کنند با اقتصاددانانی که مخالف هستند صحبت کنند.

همانطور که من می‌بینم، موقعیت دوم جالب‌تر از این دو است، نه به این دلیل که اعتبار کمی دارد، بلکه دقیقاً به این دلیل که ندارد. چگونه به وضعیتی رسیدیم که در آن کل یک حزب سیاسی از ادعایی حمایت می‌کند که کارشناسان به اتفاق آرا آن را رد می‌کنند؟

همانطور که من می‌بینم، بهترین راه برای درک آنچه در جریان است، نگاهی به تاریخ کشورهای دیگر است، ‌‌به‌ویژه تاریخ عجیب لیسنکوئیسم در روسیه ژوزف استالین.

نظر اقتصاددانان ارتدکس اساساً این است که مالیات بر واردات مانند مالیات بر هر چیز دیگری است.

اگر بخواهیم از دلالان خودرو، یک گروه بسیار جمهوری‌خواه بخواهیم مالیاتی معادل 20 درصد قیمت هر خودرویی را که می‌فروشند بپردازند، آن‌ها اولین کسانی هستند که اصرار می‌کنند که این مالیات منجر به قیمت‌های بالاتر برای مشتریان آن‌ها می‌شود.

چرا کسی تصور می‌کند که مالیات بر کالاهای فروخته‌‌‌شده‌‌‌‌‌‌ توسط خارجی‌ها تأثیر متفاوتی دارد؟

شرکت‌های سوخت‌های فسیلی تردیدهای آب و هوایی را زیر پا می‌گذارند زیرا هرگونه تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به سود آن‌ها آسیب می‌زند.

میلیاردرها از اندیشکده‌ها و سیاستمدارانی حمایت می‌کنند که ادعا می‌کنند اگر مالیات‌های میلیاردرها را کاهش دهیم، اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.

سیاستمداران جمهوری‌خواه که معمولاً علیه مالیات‌ها دعوا می‌کنند، پشت برنامه‌های ترامپ برای

مالیات بر واردات قرار گرفته‌اند، زیرا در حزب جمهوری‌خواه امروز، مخالفی با ترامپ وجود ندارد. انجام این کار باعث نمی‌شود که شما را به زندان بفرستند، اما به احتمال زیاد حرفه سیاسی شما را از بین می‌برد.

سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواه اعلام کرد: «این تصور که تعرفه‌ها مالیات بر مصرف‌کنندگان آمریکایی است، دروغی است که توسط برون سپاری‌ها و حزب کمونیست چین مطرح شده است».

چشم‌انداز اعمال تعرفه‌های بالا توسط آمریکا، افزایش تورم و شکستن نظم اقتصادی بین‌المللی مبتنی بر قوانین که آمریکا در ایجاد آن کمک کرد، جدی است؛

اما داستان گسترده‌تر، یک حزب سیاسی بزرگ که وقف این اصل است که رهبر همیشه درست می‌گوید و به شواهد اهمیتی نمی‌دهد، حتی جدی‌تر است.