loader image

جستجو

Trump warned of a possible third world war

نیوزویک:
ترامپ در مورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در مطلب تازه خود نوشت: ترامپ پیش بینی کرد جنگ جهانی سوم در صورت وقوع به دلیل تسلیحات هسته‌ای نوسازی شده و جدید، مشابه درگیری‌های  دیگر نخواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در مطلب تازه خود نوشت: دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت وایومینگ هشدار داد که مناقشه میان اوکراین و روسیه می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود، که شبیه دیگر جنگ‌ها نخواهد بود.

ترامپ خاطر نشان کرد که اقدامات آمریکا در مورد جنگ اوکراین می تواند اوضاع را وخیم‌تر کند.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا افزود: به دلیل حماقتی که به خاطر حرف‌ها و کارهایمان مرتکب می‌شویم، ممکن است با جنگ جهانی سوم روبرو شویم.

می‌خواهیم به افراد به دلیل آنچه برایشان رخ می‌دهد، کمک شود. اما به دلیل یکسری کارهای ما، ممکن است شرایط به سمت جنگ جهانی سوم پیش برود.

ترامپ پیش بینی کزد این جنگ در صورت وقوع به دلیل تسلیحات هسته‌ای نوسازی شده و جدید، مشابه جنگ‌های دیگر نخواهد بود.

ترامپ پیشتر نیز ضمن انتقاد از اولویت‌های دولت جو بایدن گفت که دولت باید به جای کمک به اوکراین هر کاری برای تامین امنیت داخلی انجام دهد.

وی با اشاره به بسته کمکی 40 میلیارد دلاری دولت جو بایدن برای اوکراین بیان کرد: اگر آمریکا 40 میلیارد دلار برای ارسال به اوکراین دارد، ما باید هر کاری بر می‌آید برای حفظ ایمنی کودکانمان انجام دهیم.

بسته کمکی مورد اشاره ترامپ اخیرا توسط کنگره آمریکا تصویب و از سوی بایدن به قانون تبدیل شد. این لایحه کمک‌های نظامی قابل‌توجهی را برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین ارائه می‌کند.