loader image

جستجو

Doubts about the continuation of democracy in America

هیل:
تردید در مورد استمرار دموکراسی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «هیل» درباره تردید در مورد استمرار دموکراسی در آمریکا نوشت: نتایج نظرسنجی که از بیش از 1500 بزرگسال انجام شده است نشان می‌دهد که مردم امریکا معتقدند احتمالا این کشور روزی دیگر دموکراتیک نخواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه هیل در مطلب تازه خود نوشت: بر اساس نظرسنجی جدیدی که موسسه یوگاو و یاهو نیوز انجام داده‌اند، تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که احتمالا آمریکا در آینده دموکراسی نباشد.

نتایج این نظرسنجی که از بیش از 1500 بزرگسال انجام شده است، در روز چهارشنبه منتشر شد و نشان داد که 55 درصد از دموکرات‌ها و 53 درصد از جمهوری‌خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، معتقدند احتمالا این کشور روزی دیگر دموکراتیک نخواهد بود.

با احتساب رای‌دهندگان مستقل و کسانی که وابستگی سیاسی خود را مشخص نکرده‌اند، 49 درصد از کل افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، این باور را بیان کرده‌اند.

یک چهارم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند پایان دموکراسی آمریکا بعید است و یک چهارم دیگر نیز گفتند درباره این موضوع مطمئن نیستند.

بسیاری از هر دو طیف سیاسی آمریکا احتمالا درباره این مسئله که دموکراسی آمریکا با تهدیدهای جدی مواجه است، هم عقیده‌اند اما آن‌ها درباره علت این تهدیدها با هم اختلاف نظر دارند.

اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، جناح مخالف سیاسی را با عبارت‌هایی مانند «غیرواقع بین»، «تهدید برای آمریکا»، «غیراخلاقی» یا «تهدید برای شخص خودم» خطاب کردند و اقلیت بزرگی از هر دو گروه نیز طرف مقابل را با عبارت‌های مثبتی مانند «خوش نیت» یا «با من تفاوتی ندارد» توصیف کردند.

اگرچه اولین جلسه استماع علنی کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق درباره حمله 6 ژانویه سال 2021  علیه کنگره  نزدیک به 20 میلیون بیننده را به برنامه‌های اخبار تلویزیونی و کابلی جلب کرد، اما کمتر از یک چهارم پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفتند که در پنج شنبه این جلسه استماع را به صورت زنده تماشا کردند و 27 درصد گفتند که پوشش خبری این جلسه را تماشا کردند. حدود نیمی از آن‌ها گفتند که اصلا این مسئله را دنبال نکردند.