loader image

جستجو

بریکینگ دیفنس:
ترکیب طیف الکترومغناطیسی با پهپاد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «بریکینگ دیفنس» در گزارش خود از  رزمایش سیستم‌های بدون سرنشین در میدان نبرد الکترومغناطیسی خبر داد و اعلام کرد: این رویداد توسط مرکز جنگ سطح دریایی کرین برگزار می‌شود که قادر به حمله الکترومغناطیسی و تحویل محموله دیجیتال است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌وبگاه بریکینگ دیفنس در گزارشی به‌قلم «جاستین کاتز» خبر داد: نیروی دریایی می‌خواهد با نمونه اولیه فناوری حمله الکترومغناطیسی و تحویل محموله دیجیتالی کار کند.

یک مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی آمریکا ‌به‌دنبال سازمان‌های صنعتی و دولتی برای شرکت در رزمایش جولای 2024 است.

این رزمایش روی نمایش قابلیت‌های سیستم‌های بدون سرنشین در میدان نبرد الکترومغناطیسی متمرکز است.

این رویداد توسط مرکز جنگ سطح دریایی کرین برگزار می‌شود و دارای سیستم‌های بدون سرنشین کوچک و قابل انتسابی است که قادر به حمله الکترومغناطیسی و تحویل محموله دیجیتال است.

سطح آمادگی (تی‌آر‌ال) این فناوری باید در حدود دو تا پنج باشد. (پنتاگون از مقیاس تی‌آر‌ال، برای سنجش یک فناوری استفاده می‌کند و بازه‌ای بین یک تا 9 دارد. هر چه این عدد بیش‌تر باشد، فناوری، پیشرفته‌تر تصور می‌شود.)

طبق اطلاعیه عمومی منتشر‌شده در 8 سپتامبر، آزمایش‌های «سایلنت ‌سوآرم» به فناوری فردی اجازه می‌دهد تا اهداف عملیات را ‌به‌طور مشترک در بین تیم‌های عملیاتی، در یک محیط چند دامنه‌ای، شامل زمین، هوا، دریا، زیر دریا، سایبر و فضا نشان دهد.

نیروی دریایی، دارای شبکه‌ای از مراکز جنگی است که در سراسر آمریکا گسترده شده است.

بخشی از شرکت تحقیق و توسعه نیروی دریایی برای کمک به تولید و آزمایش فناوری‌های آینده طراحی شده است.

تحویل توزیع‌شده انرژی الکترومغناطیسی شامل امواج مایکرو با قدرت بالا برای ردکردن، تخریب، مختل‌کردن و فریب توانایی‌های دشمن از طریق سکو‌هایی با تحرک بالا است.

تمرکز بر «فریب» شامل ایجاد هرج‌ومرج و سردرگمی در فرکانس‌های رادیویی و هدف قراردادن آگاهی موقعیتی دشمن، فرماندهی و کنترل و فرآیندهای تصمیم‌گیری برای ایجاد آزادی مانور نیروهای خودی است.

تحویل محموله، به هر قابلیتی که به کاهش توانایی استفاده از طیف الکترومغناطیسی، به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه و کورکردن یا هدف قراردادن دشمن کمک می‌کند، گفته می‌شود.

نیروی دریایی، اخیراً رویدادی را در اوایل تابستان امسال به پایان رسانده است که طی آن بیش‌از 300 پرسنل از سراسر شاخه‌های نظامی در 30 طرح فناوری شرکت کرده‌اند. این رزمایش با حمایت دفتر معاونت تحقیقات و مهندسی وزارت دفاع برگزار می‌شود.

علاوه بر سایر شاخه‌های نظامی پنتاگون، نیروی دریایی نیز با آژانس‌های غیرنظامی، مانند اداره ملی اقیانوسیه و همچنین متحدان و شرکای خارجی، مانند استرالیا و بریتانیا مشارکت کرده است.

اعلامیه ساخت سامانه‌های بدون سرنشین مجهز به قابلیت‌های طیف الکترومغناطیسی کرین، در پی اعلامیه کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع، موسوم به «رپلیکیتر»، منتشر شده است.