loader image

جستجو

Formation of Anti-Semitism Committee in America

حروزالم پست:
تشکیل کمیته ضد یهودستیزی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی از تشکیل کمیته ضد یهودستیزی در آمریکا خبر داد و نوشت: مقابله با حملات و حوادث یهودستیزانه و نیز تشویق کل جامعه به مقابله با این پدیده و ایجاد جامعه ای پذیراتر از دیگر اهداف این راهبرد است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشتی خبر داد: در پی افزایش اخیر حوادث یهودستیزانه در آمریکا، «جو بایدن» -رئیس‌جمهور- این کشور دستور تشکیل یک کارگروه ویژه را برای مقابله با یهودستیزی صادر کرد.

«کارین ژان پیر» -دبیر مطبوعاتی کاخ سفید- روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت «همان‌گونه که بایدن مشخص کرده است: یهودستیزی جایی در آمریکا ندارد.

همه آمریکایی‌ها باید قویا یهودستیزی را مردود بدانند، این امر انکار هولوکاست را هم شامل می‌شود.»

وی گفت این کارگروه که تحت هدایت کارکنان شورای سیاست داخلی و شورای امنیت ملی است به‌دنبال «افزایش و بهبود هماهنگی تلاش‌های دولت آمریکا برای مقابله با یهودستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تبعیض و تعصب در داخل آمریکاست.»

وی گفت : رئیس‌جمهور از این کارگروه به‌عنوان اولین دستور کار خواسته است راهبردی ملی را برای مقابله با یهودستیزی توسعه دهد.

این مقام آمریکایی افزود: این راهبرد ضمن بالا بردن آگاهی درباره یهودستیزی و تهدیداتی که این امر برای جامعه یهودی و مردم آمریکا ایجاد می‌کند، به مسئله آزار و اذیت یهودستیزانه در شکل آنلاین و آفلاین خواهد پرداخت.

مقابله با حملات و حوادث یهودستیزانه و نیز تشویق کل جامعه به مقابله با این پدیده و ایجاد جامعه ای پذیراتر از دیگر اهداف این راهبرد است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما امیدوار به همکاری با همه وکلا، فعالان حقوق مدنی و اعضای کنگره در هر دو حزب اصلی هستیم تا به مقابله با بلای مربوط به یهودستیزی ادامه دهیم.

«جکی روزن» -سناتور دموکرات آمریکایی- با استقبال از این خبر گفت: در شرایطی که جوامع یهودی در آمریکا و سراسر جهان در معرض همه‌گیری تعصبات و تبعیض ضدیهودی قرار دارند، برای مقابله با این بلا، به یک رویکرد یکدست دولتی نیاز داریم.