loader image

جستجو

Approval of the law to reduce inflation in Congress

شینهوا:
تصویب قانون کاهش تورم در کنگره

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «شینهوا» در گزارش تازه خود از تصویب قانون کاهش تورم در کنگره آمریکا خبر داد و نوشت: این سند 730 صفحه‌ای شامل 437 میلیارد دلار هزینه جدید است که 369 میلیارد دلار آن به مهار کردن تغییرات آب و هوایی و ترویج فناوری سبز اختصاص داده شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری شینهوا در گزارش تازه خود خبر داد: دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه «قانون کاهش تورم» را تنها چند روز پس از تصویب سنا در میان انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و سایر گروه‌ها، تصویب کردند.

منتقدان معتقدند این قانون در کاهش تورم که در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته قرار دارد، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

این سند 730 صفحه‌ای شامل 437 میلیارد دلار هزینه جدید است که 369 میلیارد دلار آن به مهار کردن تغییرات آب و هوایی و ترویج فناوری سبز اختصاص داده شده است.

این در حالی است که دموکرات‌ها استدلال می‌کنند هزینه‌های هنگفت با 737 میلیارد دلار درآمد جدیدی که ظاهراً این لایحه ایجاد خواهد کرد، جبران می‌شود.

این لایحه، قانون «مراقبت‌های بهداشتی» را قادر می‌سازد تا در مورد قیمت 100 دارو مذاکره کند، از جمله اصلاحاتی که دموکرات‌ها معتقدند 265 میلیارد دلار به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، مبلغ 222 میلیارد دلار درآمد حاصل، از حداقل مالیات 15 درصدی جدید بر شرکت‌ها خواهد بود.

جو بایدن روز جمعه در توییتی نوشت: با تصویب قانون کاهش تورم در مجلس، خانواده‌ها شاهد کاهش قیمت داروهای تجویزی، کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و کاهش هزینه‌های انرژی خواهند بود.

دموکرات‌ها ادعا کردند این لایحه تورم را کاهش می‌دهد، زیرا انتظار دارند این قانون با کاهش کسری بودجه، درآمد جدیدی را افزایش دهد.

با این حال، جمهوری‌خواهان این لایحه را به باد انتقاد گرفتند و آن را «فریب مردم آمریکا» می‌دانند.

«نیکول مالیوتاکیس» -نماینده جمهوری‌خواه- گفت: اینکه آن را قانون کاهش تورم بنامیم دروغ است.

«کوین مک کارتی» -رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان- با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن برای بدترین تورم در چهار دهه اخیر گفت: شما نمی‌توانید مالیات بگیرید و از کنار بحران تورم به راحتی عبور کنید.

بنیاد مالیات، اندیشکده غیرانتفاعی، در وب سایت خود نوشت: با کاهش رشد اقتصادی بلندمدت، این لایحه ممکن است در واقع تورم را با محدود کردن ظرفیت تولیدی اقتصاد بدتر کند.