loader image

جستجو

Approval of the bill to support the semiconductor industry in America

رویترز:
تصویب لایحه حمایت از صنعت نیمه‌رسانا در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از تصویب لایحه حمایت از صنعت نیمه‌رسانا در آمریکا، خبر داد و نوشت: تولید و نوآوری تراشه آمریکا، رشد اقتصادی و ایجاد شغل و امنیت ملی را تقویت می‌کند.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: سنای آمریکا با 64 رای موافق در برابر 32 رای منفی، لایحه 76 میلیارد دلاری تقویت صنعت تولید تراشه‌های نیمه‌هادی را برای رقابتی‌تر کردن صنعت داخلی در مقابل چین تصویب کرد.

این لایحه حدود 52 میلیارد دلار یارانه دولتی برای تولید نیمه هادی‌های آمریکا و همچنین اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری برای کارخانه‌های تراشه به ارزش 24 میلیارد دلار ارائه می‌دهد.

پیش‌تر، جو بایدن و چند تن دیگر از سیاستمداران آمریکایی، این موضوع را از منظر امنیت ملی مطرح کردند و گفتند که اطمینان از تولید تراشه‌های آمریکا که برای طیف گسترده‌ای از کالاهای مصرفی و تجهیزات نظامی حیاتی هستند، ضروری است.

جینا رایموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، این رای را نماد یک ائتلاف دوحزبی قوی دانست که برای ساخت تراشه‌های بیشتر در آمریکا تلاش می‌کند و گفت: این تراشه‌ها اقتصاد ما و کشور ما را ایمن نگه می‌دارد.

هدف این لایحه جلوگیری کمبود مداوم تراشه در آمریکا است که باعث کاهش تولید در صنایعی از جمله خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی، تجهیزات پزشکی و سلاح‌های پیشرفته شده است و برخی از تولیدکنندگان را مجبور به کاهش تولید کرده است. در اثر کمبود تراشه، به ویژه تولید خودرو در آمریکا آسیب جدی دیده است.

انجمن صنعت نیمه‌هادی آمریکا هم اظهار نظر کرد که این رای گامی حیاتی به سوی تصویب قانونی است که تولید و نوآوری تراشه آمریکا، رشد اقتصادی و ایجاد شغل و امنیت ملی را تقویت می‌کند.

بایدن برای این لایحه که بیش از یک سال است در دست بررسی است، فشار زیادی آورد که البته نسخه‌ای از آن سال گذشته در سنا تصویب شد اما در مجلس نمایندگان متوقف ماند.