loader image

جستجو

There are anti-Zionist prejudices in the Biden administration

جوئیش نیوز سیندیکیت:
تعصبات ضدصهیونیستی در دولت بایدن وجود دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در یادداشت تازه خود به‌نقل از پمپئو که در نشست‌های رهبری ائتلاف یهودی جمهوری‌خواه در لاس‌وگاس حضور داشت، نوشت: یک تعصب ضدصهیونیستی بسیار عمیق در داخل دولت بایدن وجود دارد، به نحوی که نه تنها برای اسرائیل ، بلکه برای آمریکا نیز بسیار مضر است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در یادداشت تازه خود به‌قلم «الکس تریمن» نوشت: «مایک پمپئو» -وزیر خارجه سابق آمریکا بر سیاست خارجی طرفدار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در آمریکا نظارت داشت.

سیاست او که به دکترین پمپئو معروف شد، حکمت دیرینه آمریکا را مبنی بر غیرقانونی بودن جوامع یهودی در یهودیه و سامریه باطل کرد.

پمپئو یک جنگ‌طلب و همچنین از مسئولان «کارزار فشار حداکثری» دونالد ترامپ علیه تهران بود

 این آخر هفته، پمپئو در میان تعدادی از جمهوری‌خواهان برجسته که تصور می‌شود رقبای بالقوه ترامپ در سال 2024 باشند، در نشست‌های رهبری ائتلاف یهودی جمهوری‌خواه در لاس وگاس به صحنه رفت.

خبرنگار: آقای وزیر، از اینکه با ما بودید بسیار متشکرم. بدیهی است، اینجا در آمریکا، بسیاری از جمهوری‌خواهان امیدوار بودند که یک موج قرمز یا یک سونامی قرمز رخ دهد. ما شاهد چنین پدیده‌ای در آمریکا نبودیم.

اما در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، ما با سونامی قرمز مواجه شدیم و «بنیامین نتانیاهو» -نخست‌وزیر سابق- در حال بازگشت به قدرت است و به نظر می‌رسد که او یک ائتلاف باثبات و راست‌گرا تشکیل خواهد داد.

به من بگویید این موضوع نه فقط برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، بلکه برای آمریکا و جهان، چه معنایی دارد.

پاسخ: خب، مردم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این انتخاب را کردند و من فکر می‌کنم برای ‌آن‌ها عالی خواهد بود.

ما در زمان دولت ترامپ با نتانیاهو همکاری نزدیک داشتیم. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شریک و دوست شگفت‌انگیزی برای آمریکا بود. من فکر می‌کنم ما نیز شرکا و دوستان خوبی برای اسرائیل بودیم.

اما حق با شماست، رابطه ما با آن‌ها کمی ناپایدار بود. ما در آن سال‌ها انتخابات متعددی «در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)» داشتیم.

و اکنون، او ائتلافی دارد که باثبات و محافظه‌کار است و من فکر می‌کنم این برای مردم اسرائیل عالی خواهد بود.

همچنین برای کشورهای عرب و برای آمریکا نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت است. این یک صف‌آرایی در داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خواهد بود که می‌تواند علیه بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان یعنی ایران شکل بگیرد.

و این برای همه ما خوب است، نه فقط برای مردم اسرائیل. من همیشه به نسل بعدی ایرانی‌هایی فکر می‌کنم که می‌خواهند خارج از عقاید [آیت‌الله] علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی زندگی کنند.

پرسش: اف‌بی‌آی اخیراً اعلام کرد که قصد دارد تحقیقاتی را درباره قتل روزنامه‌نگار، «شیرین ابوعاقله» که در جریان درگیری بین ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و تروریست‌ها در جنین کشته شد، آغاز کند.

به من بگویید، فکر می‌کنید چرا «اف‌بی‌آی» چنین تحقیقاتی را آغاز می‌کند؟ آیا فکر می‌کنید این کار سازنده است؟

پاسخ: به نظر من سیاسی است. من نمی‌دانم روند تصمیم‌گیری چگونه بوده است. اما اینطور نیست که دولت آمریکا قبلاً این موضوع را ارزیابی نکرده باشد یا اسرائیلی‌ها در مورد آن شفاف نبوده‌اند. وزارت دفاع و امور خارجه هر دو گزارش یا بیانیه‌هایی صادر کرده‌اند که می‌گویند، چیزی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اعلام کرده، حقیقت دارد.

یک تعصب ضدصهیونیستی بسیار عمیق در داخل دولت وجود دارد، به نحوی که نه تنها برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، بلکه برای آمریکا نیز بسیار مضر است.

در پایان، ما همیشه آمریکا را در اولویت قرار می‌دهیم، درست است؟ ما به این فکر کردیم که چگونه می‌توانیم نتایج خوبی برای مردم آمریکا داشته باشیم و به رسمیت شناختن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و مشارکت آن با آمریکا برای مردم کشورمان بسیار مهم بود.