loader image

جستجو

Palestinians argue with Israeli border police officers at the Lions Gate, in Jerusalem's Old City, on September 26, 2022. Photo by Jamal Awad/Flash90 *** Local Caption *** ?? ????
???? ?? ????
???? ????
?????
?????
????????
????
???????
??????
?????
??? ??????

جروزالم استراتژیک تریبون
تعطیلات دردسرساز اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم استراتژیک تریبون» در یادداشتی ضمن اشاره به تعطیلات دردسرساز اسرائیل، نوشت: در یک فصل داغ سیاسی، جناح راست از قبل دولت را متهم می‌کند که نسبت به تشکیلات خودگردان، که همچنان علیه اسرائیل حرکت می‌کند، به نرمی رفتار می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه جروزالم استراتژیک تربیون» در یادداشتی نوشت: در حالی که یهودیان سراسر جهان «ایام روزهای مقدس عالی» را جشن می‌گیرند، تنش‌ها در کرانه باختری و اورشلیم بالا گرفته است.

و سرباز اسرائیلی که یکی از آن‌ها زنی جوان بود، در حملات مکرر طی تیراندازی کشته و تعدادی زخمی شدند. شورش در چندین منطقه اورشلیم رخ داد. این بی‌سابقه نیست.

حملات خشونت‌آمیز اغلب در این دوره اتفاق می‌افتد. فعالان افراطی در طرف فلسطینی به سخنان یک گروه کوچک اما پر سر و صدا در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اشاره دارند که از بازسازی معبد سوم حمایت می‌کنند تا به مردم القا کنند «الاقصی در خطر است» و آن‌ها را به به خشونت علیه یهودیان در نماز در جاده‌ها و مقاصد شلوغ توریستی، تشویق می‌کنند.

با این حال، امسال دو عامل این وضیت را خراب‌تر کرد.

اولین دلیل، عامل ایرانی است. نیروی قدس در ماه‌های اخیر مشغول ارسال پول، تسلیحات و آموزش به سازمان‌های اسلام‌گرای فلسطینی فعال در سراسر کرانه باختری و به‌ویژه در شهرهای شمالی نابلس بوده است.

]آیت الله[  علی خامنه‌ای در توئیتی یک عقیده 9 ماده‌ای درباره ضرورت نابودی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و راه‌های تحقق آن منتشر کرد. او نوشت، کرانه باختری باید به غزه دیگری تبدیل شود. این یک پیشنهاد نبود، بلکه یک برنامه عملی بود.

دومین عامل تشدیدکننده اوضاع، تضعیف آشکار، اگر نگوییم فروپاشی، کنترل امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در این مناطق است.

این شکست پیامدهای مستقیمی در عمل دارد، زیرا گروه‌های تروریستی اسلام‌گرا و حتی فعالان از درون صفوف جنبش فتح، به‌دنبال خشونت ضد اسرائیلی هستند.

این تهدید ایجاد‌شده توسط ایران، همراه با ضعف فلسطین، اخیراً به صورت حمله فعالان به نیروهای امنیتی فلسطین در خیابان‌های نابلس، پس از دستگیری یک تروریست حماسی تحت تعقیب اسرائیل و تشکیلات خودگردان، به نمایش گذاشته شد.

در نتیجه، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با یک معضل حاد مواجه است. اتکا به نیروهای امنیتی فلسطین به معنای به خطر افتادن این موضوع است که آن‌ها در جلوگیری از حملات مرگبار اسرائیلی‌ها شکست نخواهند خورد.

در یک فصل داغ سیاسی، جناح راست از قبل دولت را متهم می‌کند که نسبت به تشکیلات خودگردان، که همچنان علیه اسرائیل حرکت می‌کند، به نرمی رفتار می‌کند.