loader image

جستجو

The big difference between Israel and Palestine1

گیت استون:
تفاوت بزرگ اسرائیل و فلسطین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «گیت استون» در مطلب تازه خود به بررسی تفاوت بزرگ اسرائیل و فلسطین پرداخت و نوشت: انتخابات اخیر اسرائیل، پر سر و صدا و تاکنون بی‌نتیجه بوده است، اما آن‌ها نمایانگر دیدگاه‌های عمیقاً تقسیم‌شده شهروندان خود، چه یهودی و چه عرب هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده گیت استون در مطلب تازه خود به‌قلم «آلن درشوویتز» نوشت: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) انتخابات زیادی دارد، اما فلسطینی‌ها خیلی کم دارند. در چهار سال گذشته، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پنج انتخابات داشته است.

از سال 2006، فلسطینی‌ها هیچ کرسی‌ای نداشته‌اند. محمود عباس از سال 2005 «دوره چهارساله» خود را به‌عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپری کرده است و شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد او به‌زودی در انتخابات شرکت خواهد نمود.

بخشی از دلیل عدم تمایل تشکیلات خودگردان فلسطین به اجازه دادن به مردم برای تصمیم‌گیری، نگرانی قابل‌درک آن‌ها از غلبه مجدد حماس است.

انتخابات اخیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، پر سر و صدا و تاکنون بی‌نتیجه بوده است، اما آن‌ها نمایانگر دیدگاه‌های عمیقاً تقسیم‌شده شهروندان خود، چه یهودی و چه عرب هستند.

آن‌ها همچنین نشان‌دهنده دموکراسی پیچیده پارلمانی با احزاب متعدد و حداقل آستانه هستند که تشکیل یک دولت باثبات را دشوار می‌کند.

در یک دموکراسی، جمعیت‌شناسی مهم است. به شهروندان نمی‌توان گفت که به چه کسی رأی دهند. در حال حاضر، این رأی‌دهندگان به رأی مخالف چپ و به نفع راست ادامه خواهند داد.

بسیاری از وعده‌های دروغین و سیاست‌های چپ‌گرای دیکتاتورهای آمریکای جنوبی گریختند و نمی‌خواهند با آن‌ها کاری داشته باشند.

ممکن است برخی از ما نتیجه انتخابات اخیر را دوست نداشته باشیم، اما نمی‌توانیم در روند دموکراتیک دخالت کنیم.

برای بسیاری از اسرائیلی‌های بلندمدت، انتخابات اخیر صرفاً بهانه‌ای جدید برای تعصب قدیمی است. بااین‌حال، برخی از حامیان میانه‌رو اسرائیل(رژیم صهیونیستی) وجود دارند که نگرانی‌های قانونی خود را در مورد راست‌گرایان افراطی که ممکن است بخشی از دولت جدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شوند، ابراز کرده‌اند.

امروزه چنین افراطی‌هایی در کنگره آمریکا وجود دارند؛ اما دولت نتانیاهو باید هر کاری که در توان دارد، انجام دهد تا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به‌عنوان ملتی متشکل از همه شهروندانش از هرگونه تعصب دور کند.

نتانیاهو قبلاً این کار را آغاز کرده است، اما این کار دشواری خواهد بود، زیرا احزاب میانه‌رو از پیوستن به دولت او خودداری کرده‌اند، بنابراین، از او می‌خواهند که با افراد و گروه‌هایی که ترجیح می‌دهد با آن‌ها معامله نکند، ائتلاف کند.

اگر قرار است نتانیاهو به‌طور مؤثر حکومت کند، باید تعادل مناسبی را ایجاد نماید. این تعادل نمی‌تواند شامل تحمل نژادپرستی، هم‌جنس‌گراهراسی یا سایر اشکال تعصب باشد.

اگر کسی بتواند این کار دشوار را انجام دهد، طولانی‌ترین نخست‌وزیری در تاریخ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خواهد بود.