loader image

جستجو

Russian President Vladimir Putin shakes hands with Iranian President Ebrahim Raisi during a meeting in Tehran, Iran July 19, 2022. Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS  


جوییش نیوز سندیکیت:
تفسیر اسرائیل از اتحاد روسیه و ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوییش نیوز سندیکیت» در مقاله‌ای به بررسی تفسیر اسرائیل از اتحاد روسیه و ایران، پرداخت و نوشت: از نظر اسرائیل، تهران با مسکو متحد است، زیرا هر دو به دلایل مختلف با آمریکا در تضاد هستند و این واقعیت بسیار مهم‌تر از همپوشانی ایدئولوژیک بین آن‌ها است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جوییش نیوز سندیکیت در مقاله‌ای به‌قلم «بن کوهن» نوشت:  «الی کوهن» -وزیر امور خارجه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، بدون شک از اظهارات زشت لاوروف در آوریل گذشته آگاه است.

زمانی که او اظهار داشت که آدولف هیتلر «خون یهودی» دارد و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به دلیل حمایت از دولت «نئونازی» در کی‌یف مورد انتقاد قرار داد.

او همچنین می‌داند که لاوروف ژوئن گذشته برای گفت‌وگوهایی که رسماً بر احیای توافق هسته‌ای 2015 متمرکز بود، از تهران بازدید کرد، اما موضوعات مبرم‌تر همکاری نظامی و اطلاعاتی را نیز در پنج ماه پس از حمله به اوکراین پوشش داد.

در عرض چند هفته پس از خروج لاوروف از ایران، اولین محموله‌ای شامل حدود 2هزار پهپاد تهاجمی که توسط آخوندهای حاکم به مسکو تحویل داده شده بود، وارد شد و با تأثیرات ویرانگر علیه اهداف اوکراینی مستقر شد.

احساس من این است که اسرائیل اتحاد روسیه و ایران را به‌عنوان همبستگی مناسب می‌داند تا ادغام تاریخی شوونیسم روسیه بزرگ با تعصب هزاره‌گرای شیعه.

به عبارت دیگر، از نظر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، تهران با مسکو متحد است، زیرا هر دو به دلایل مختلف با آمریکا در تضاد هستند و این واقعیت بسیار مهم‌تر از همپوشانی ایدئولوژیک بین آن‌ها است.

از دیدگاه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، روسیه در حال هم‌سویی با ایران است زیرا انجام این کار در این مقطع تاریخی منطقی است.

اگر این واقعاً محاسبات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باشد، شایستگی تحلیل برای آن وجود دارد. لفاظی‌های ایران در مورد اوکراین کاملاً غیرمعمول بوده و از موضع روسیه حمایت می‌کند

. یک تحلیلگر دفاعی اوکراینی، فرمانده سابق یک یگان رزمی، حتی استدلال کرد که استقرار موشک‌های ایرانی برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خطری ایجاد می‌کند و منجر به چرخش 180 درجه‌ای در سیاست اورشلیم برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و نه نظامی می‌شود.

با این حال، تاکنون، سیاست اسرائیل(رژیم صهیونیستی) درباره اوکراین تا حد زیادی تغییر نکرده است.

پنجشنبه گذشته، «میخایلو پودولیاک» -مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی- رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که نتانیاهو می‌تواند «میانجی مؤثر» بین کی‌یف و مسکو باشد، نقشی که وزارت خارجه آمریکا تأیید کرده است تا زمانی که شرایط این تلاش برای شرکای اوکراینی ما قابل قبول باشد، با آن مخالفت نخواهد کرد.