loader image

جستجو

Strengthening the cyber alliance to deal with the growing threat of Iran

هیل:
تقویت ائتلاف سایبری برای مقابله با تهدید فزاینده ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «هیل» در مطلب خود با اشاره به تقویت ائتلاف سایبری برای مقابله با تهدید فزاینده ایران، نوشت: اسرائیل شرکت‌های خصوصی خود را برای کمک به عربستان در زمینه سایبری فعال کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه هیل در مطلب خود به‌قلم «اینس کاگوباره» نوشت:  بایدن در سفر هفته گذشته خود، به غرب آسیا قول داد همکاری سایبری با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و عربستان را گسترش دهد، اقدامی که کارشناسان، آن را پاسخی مستقیم به افزایش تهدیدات سایبری از سوی ایران می‌دانند.

آمریکا و عربستان، توافق‌نامه‌های دوجانبه‌ای را برای تقویت مشارکت امنیت سایبری خود و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری و عوامل مخرب امضا کردند، در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و آمریکا متعهد شدند که همکاری خود را برای مبارزه با جرایم سایبری افزایش دهند.

اگرچه ایران هنوز در سطح اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیست، اما ثابت کرده است که می‌تواند انواع حملات سایبری را انجام دهد.

در ماه ژوئن، دفتر تحقیقات فدرال اعلام کرد که در تابستان گذشته، یک حمله سایبری را خنثی کرد که قصد داشت شبکه بیمارستان کودکان بوستون را مختل کند.

ایران همچنین به انجام عملیات جاسوسی سایبری علیه رسانه‌های غربی متهم شده است. گزارشی که هفته گذشته توسط شرکت امنیت سایبری پروف پوینت منتشر شد، جزئیاتی را نشان می‌دهد که چگونه هکرهای تحت حمایت دولتی از چندین کشور، از جمله ایران، مرتباً از خبرنگاران مستقر در آمریکا برای دسترسی به اطلاعات حساس جاسوسی می‌کنند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در واکنش به تهدید فزاینده ایران، در ماه ژوئن اعلام کرد که قصد دارد یک «گنبد سایبری» بسازد؛ یک سیستم دفاع ملی برای مبارزه با حملات دیجیتال.

«گابی پورتنوی» -رئیس اداره ملی سایبری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در کنفرانسی در تل‌آویو گفت: «ایران به رقیب مسلط ما در عرصه سایبری تبدیل شده است.» پورتنوی افزود که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند به تنهایی با تهاجم سایبری مبارزه کند.

«جیمز لوئیس» -معاون ارشد و مدیر برنامه فناوری‌های راهبردی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی-، گفت که قابلیت‌های سایبری سعودی‌ها، به اندازه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و ایران پیچیده نیست.

لوئیس گفت: «سعودی‌ها برای مدت طولانی روی بهبود قابلیت‌های سایبری خود، کار می‌کنند، اما سرعت پیشرفت کند بوده است.»

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شرکت‌های خصوصی خود را برای کمک به عربستان در زمینه سایبری فعال کرده است.

با این حال، با وجود اینکه آمریکا گفته بود حقوق انسان‌ها در سیاست خارجی این کشور نقش اساسی دارد، این موضوع به طور علنی در هنگام دیدار بایدن در هفته گذشته ذکر نشد.