loader image

جستجو

Iran's attempt to hunt F-35 stealth fighter

وراسیا تایمز:
تلاش ایران برای شکار جنگنده رادارگریز اف-35

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «اوراسیا تایمز» در یادداشت تازه با اشاره به رزمایش پهپادها و موشک های کروز  ساخت ایران در خلیج فارس، نوشت: منابعی در ایران تأیید کردند که این پهپاد ظاهراً با طرحی شبیه به جنگنده اف-35 ساخته‌شده و برای تقویت نبرد ایران علیه جنگنده‌های اسرائیلی و آمریکایی استفاده‌شده است.

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه اوراسیا تایمز در یادداشت تازه خود به‌قلم «ساکشی تیواری» نوشت: ایران اعلام کرده است که مجموعه جدیدی از رزمایش‌ها را در خلیج‌فارس با استفاده از موشک‌های کروز، پهپادها و سایر تسلیحات ساخت داخل آغاز کرده است.

این دومین رزمایش نظامی ایران در هفته‌های اخیر است.

آخرین رزمایش‌ها بخشی از تلاش ایران برای نشان دادن تسلیحات ساخت داخل و قدرت نظامی کلی خود در برابر دشمنان است.

روزالم پست گزارش داد که ایران بار دیگر تأکید کرد که تسلیحاتش در داخل ساخته‌شده است و تأکید کرد که برای حمایت نظامی به دیگر کشورها متکی نیست.

رسانه‌های ایرانی اعلام کردند که نیروی دریایی ایران مجموعه‌ای از حملات را با استفاده از موشک و شناور در دریا و مین‌گذاری دفاعی در محدوده شلیک هم‌زمان و استفاده از موشک‌های کروز دریایی از دو منطقه جغرافیایی مختلف برای اصابت به یک هدف خاص را انجام داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که از پهپادهای ایرانی برای هدف قرار دادن یک هدف خاص بدون مشخص کردن اطلاعات بیشتر استفاده‌شده است.

تصویری که در 18 ژانویه در توییتر منتشر شد، علاقه گسترده‌ای را در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی و ناظران نظامی برانگیخت.

در عکس، یک پهپاد کوچک در حال پرواز بر فراز منطقه‌ای که تمرینات در حال برگزاری بود،

دیده می‌شود. جالب اینجاست که این پهپاد شبیه یک جت جنگنده اف-35 بود و گمان می‌رفت که یک پهپاد هدف باشد.

بر اساس برخی حساب‌های توئیتری که نیروی نظامی ایران را ردیابی می‌کند، این پهپاد هدف ادعایی در رزمایش‌های نظامی قبلی نیز مورداستفاده قرارگرفته است.

حساب کاربری توئیتر بانام دفاع ایران اعلام کرد که پهپاد هدف قبلاً برای تمرین هدف در رزمایش‌های بسیج و سپاه استفاده می‌شده است.

بر اساس برخی ادعاها، منابعی در ایران تأیید کردند که این پهپاد ظاهراً با طرحی شبیه به جنگنده اف-35 ساخته‌شده و برای تقویت نبرد ایران علیه جنگنده‌های اسرائیلی و آمریکایی استفاده‌شده است.

این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که اخیراً تنش‌ها در منطقه افزایش ‌یافته است.

ردیابی یا شبیه‌سازی حمله ایران به هواپیماهای اف-35 بسیار مهم است زیرا اسرائیل تهدید کرده است که با استفاده از هواپیمای اف-35  خود به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که ارتش ایران در حال آموزش برای ضربه زدن به اهداف با سیستم‌های پدافند هوایی‌‌‌‌‌‌ موجود با کمک چنین پهپادی است.