loader image

جستجو

Efforts to ease gun laws in America1

فایو ثرتی ایت:
تلاش برای تسهیل قوانین سلاح در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «فایو ثرتی ایت» در گزارشی از تلاش برای تسهیل قوانین سلاح در آمریکا خبر داد و نوشت: اصلاحات قوانین مربوط به سلاح گرم در برخی از ایالت‌های جمهوری‌خواه به معنای آسان کردن خرید و حمل اسلحه است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه فایو ثرتی ایت در گزارشی نوشت: موضوع استفاده آسان از سلاح توسط شهروندان آمریکایی حاضر در این کشور همواره در زمره موضوعات و چالش‌های موجود در آمریکا قرار داشته و موافقت و مخالفت اقشار و دولتمردان مختلف را به همراه داشته است.

با این حال، اصلاحات قوانین مربوط به سلاح گرم در برخی از ایالت‌های جمهوری‌خواه به معنای آسان کردن خرید و حمل اسلحه است.

در بحبوحه افزایش تیراندازی‌های مرگبار دسته‌جمعی در آمریکا، برخی ایالت‌های جمهوری‌خواه این کشور اصلاح قوانین و مقررات مربوط به سلاح گرم را به معنای تسهیل خرید و حمل اسلحه می‌دانند.

«جو بایدن» -رئیس‌‌جمهوری آمریکا- امسال بررسی‌ سوابق مشتریان اسلحه را گسترش داد و از کنگره خواست تا سلاح‌‌های تهاجمی را ممنوع کند.

اما واقعیت این است که در سطح ایالتی، بسیاری از مجالس قانونگذاری ایالت‌ها نه تنها برای محدود کردن خرید و حمل سلاح گرم گامی برنمی‌دارند، بلکه در جهت مخالف حرکت می‌کنند.

بر اساس تحلیل فایو ثرتی ایت (Five Thirty Eight)، حداقل 17 ایالت آمریکا که اکثر آن‌ها تحت کنترل جمهوری‌خواهان قرار دارند، در سال جاری لوایحی را ارائه کردند تا خرید، نگهداری و حمل اسلحه را آسان‌تر کنند.

اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا از حق نگهداری و حمل سلاح گرم حمایت می‌کند.

پایگاه اینترنتی فایو ثرتی ایت (Five Thirty Eight) در گزارش خود از این مسئله ابراز تاسف کرد که «در این اواخر شاهد تلاش‌های جدیدی از سوی مجالس قانونگذاری و فرمانداران ایالت‌های جمهوری‌خواه آمریکا برای تسهیل دسترسی شهروندان به سلاح‌های گرم هستیم.»