loader image

جستجو

Democrats try to support same-sex marriage

ادویت:
تلاش دموکرات‌ها برای حمایت از ازدواج همجنسگرایان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «ادوکیت» در گزارشی از تلاش دموکرات‌ها برای حمایت از ازدواج همجنسگرایان خبر داد و تاکید کرد: اکثریت گسترده آمریکایی‌ها از جمله در بین جمهوری‌خواهان از ازدواج همجنسگرایان حمایت می‌کنند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه ادوکیت در گزارشی از تلاش دموکرات‌ها برای حمایت از ازدواج همجنسگرایان خبر داد و نوشت: «چاک شومر» -رهبر دموکرات سنا- اعلام کرد پس از توافق بین اعضای مجلس نمایندگان، سنا این هفته در مورد قانون حمایت از ازدواج همجنسگرایان رای‌گیری خواهد کرد.

در آمریکا، از سال 2015 ازدواج همجنسگرایان از سوی دیوان عالی فدرال تضمین شده است.

اما پس از تغییر نظر ناگهانی دیوان عالی فدرال در مورد سقط‌جنین، بسیاری از ترقی‌خواهان نگران هستند که این حق نیز از بین برود.

اواسط ماه جولای، مجلس نمایندگان امربکا قانونی برای حمایت از ازدواج همجسگراها در سراسر کشور تصویب کرد.

همه دموکرات‌ها و 47 نماینده جمهوری‌خواه از این متن حمایت کرده بودند. اما حدود 160 نماینده جمهوری‌خواه با آن مخالفت کردند.

در سنا، از چند هفته پیش ‌رایزنی‌ها برای اطمینان از حمایت دستکم 10 سناتور جمهوری‌خواه از این متن که برای تصویب آن به دلیل مقررات اکثریت واجد شرایط لازم است، در جریان بود.

گروهی متشکل از سناتورهای هر دو حزب روز دوشنبه اعلام کردند توافقی در این زمینه به دست آمده است.

«کرستن سینما» -سناتور دموکرات- گفت این متن «گامی ضروری» برای اعطای «آزادی‌ها، حقوق و مسئولیت‌هایی که در همه ازدواج‌های دیگر وجود دارد» به میلیون‌ها زوج است.

«چاک شومر» -رهبر دموکرات سنا- گفت نخستین رویه رأی‌گیری در مورد این متن که از زوج‌های بین نژادی نیز محافظت می‌کند، روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

وی از جناح محافظه‌کار مخالف خواست از این لایحه که به گفته وی «بسیار مهم» است، حمایت کند.

اکثریت گسترده آمریکایی‌ها از جمله در بین جمهوری‌خواهان از ازدواج همجنسگرایان حمایت می‌کنند، اما راستگرایان مذهبی عمدتاً با آن مخالف هستند.