loader image

جستجو

الشرق الاوسط:
تلاش سنتکام برای مقابله با تهدیدات ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «الشرق الاوسط» در یادداشت تازه خود با اشاره به تلاش سنتکام برای مقابله با تهدیدات ایران،‌ نوشت:سنتکام اخیراً سه گروه ویژه نوآوری را تشکیل داده است: گروه ویژه 59، گروه ویژه 99 و گروه ویژه 39.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه الشرق الاوسط در یادداشت تازه خود نوشت: ژنرال «مایکل کوریلا،» -فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا- بار دیگر تأکید کرد که روابط نظامی عربستان و آمریکا برای صلح و امنیت دائمی در غرب آسیا بسیار ضروری است.

کوریلا، طی یک نشست مطبوعاتی از مقر سنتکام، افزود که او برای سرمایه‌گذاری در مشارکت‌هایی کار می‌کند که کشورهای منطقه را گرد هم می‌آورد، جایی که به گفته او همه یک ذی‌نفع هستند.

کوریلا گفت که تعهد آمریکا به منطقه با تعداد سربازان روی زمین سنجیده شد، اما سپس افزود که این طرز تفکر قدیمی است، اما در عوض، باید با قدرت مشارکت‌های ما سنجیده شود.

به‌عنوان مثال، ما از سیستم‌های بدون سرنشین همراه با هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا اطلاعات بهتری را سریع‌تر به ما ارائه دهد.

این به ما این امکان را می‌دهد که از سیستم‌های سرنشین دار خود، به‌طور کارآمدتر و استراتژیک استفاده کنیم.

سنتکام اخیراً سه گروه ویژه نوآوری را تشکیل داده است: گروه ویژه 59، گروه ویژه 99 و گروه ویژه 39.

گروه ضربت 39، مفهوم و فناوری را آزمایش خواهد کرد. گروه ویژه 39 ‌به‌دنبال فناوری جدیدی برای شکست پهپادهای ایرانی است. ما می‌خواهیم به‌عنوان مرکزی آزمایشی برای سیستم‌ها، ایده‌ها و فناوری جدید شکست پهپادها خدمت کنیم.

در همین حال، ایران به تضعیف امنیت و ثبات منطقه از طریق گروه‌های شبه‌نظامی، قابلیت‌های موشک‌های بالستیک، پهپادها و تهدیدات معمول علیه آبراه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

ایران همچنان به نقض تحریم‌ها و تکثیر تسلیحات برای شبکه‌های نیابتی و وابسته‌های خود و توقیف کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

ایران به گسترش هرج و مرج از طریق گروه‌های نیابتی خشونت‌آمیز که توسط تهران تأمین می‌شود، ادامه می‌دهد.

نظام ایران بیش از 40 سال است که از تروریسم و ​​سازمان‌های تروریستی حمایت مالی کرده و با انجام فعالیت‌های بدخواهانه از هنجارهای بین‌المللی سرپیچی کرده و نه‌تنها منطقه، بلکه امنیت و تجارت جهانی را نیز بی‌ثبات کرده است.