loader image

جستجو

The West's attempt to cancel Russia's right in the United Nations is futile1

اسپوتنیک:
تلاش غرب برای لغو حق روسیه در سازمان ملل بیهوده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «اسپوتنیک»نوشت: تنها مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند فدراسیون روسیه را به توصیه شورای امنیت که خود روس‌ها عضو دائمی آن با حق وتو است، از عضویت در این سازمان محروم کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه اسپونتیک نوشت: وزارت خارجه روسیه سناریوهای مطرح‌شده در رسانه‌های غربی و تلاش برای لغو اختیارات نمایندگان فدراسیون روسیه در سازمان ملل را گمانه‌زنی خواند.

این هفته گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه غرب ممکن است تلاش کند اختیارات سازمان ملل را از مقامات روسیه سلب کند.

با توجه به تلاش‌های احتمالی شرکای غربی ما برای اخراج روسیه از سازمان ملل، از جمله با اجرای ایده خروج از اعتبارنامه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، بارها اشاره شده که چنین سناریویی آشکارا غیرقابل تحقق است.

واقعیت این است که تنها مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند فدراسیون روسیه را به توصیه شورای امنیت که کشور ما عضو دائمی آن با حق وتو است، از عضویت در این سازمان محروم کند. وزارت امور خارجه توضیح داد که مورد روسیه در ماده 6 منشور سازمان ملل که در وب‌سایت رسمی این نهاد قرار دارد، گنجانده شده است.

در آن تاکید شده که «راه قانونی دیگری برای اجرای چنین طرحی وجود ندارد.» وزارت خارجه روسیه گفت: «تلاش برای ایجاد چنین مکانیسم‌هایی، نیازمند ایجاد تغییرات مناسب در اساسنامه این سازمان است». آن‌ها یادآوری کردند که برای این امر لازم است که دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به آن‌ها رای دهند.