loader image

جستجو

FILE PHOTO: U.S. Federal Reserve Chair Jerome Powell takes questions during a news conference following a two-day meeting of the Federal Open Market Committee (FOMC) in Washington, U.S., June 15, 2022. REUTERS/Elizabeth Frantz/File Photo

سی‌ان‌بی‌سی:
تلاش فدرال رزرو برای کنترل تورم در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» در گزارشی از تلاش فدرال رزرو برای کنترل تورم در آمریکا خبر داد و نوشت:نرخ تورم در آمریکا در حال حاضر بین 3.75 و 4 درصد در نوسان است و تا عددی بین 4.25 و 4.50 جهش خواهد کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی خبر داد:  قرار است فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه، مرحله جدیدی از مبارزه با تورم را آغاز کند.

در این مرحله، نرخ‌های تورم به‌شدت بالای ماه‌های قبل به پایان می‌رسند. هرچند آهنگ افزایش تورم کند می‌شود ولی متوقف نخواهد شد.

«جروم پاول» -رئیس فدرال رزرو- اواخر نوامبر هشدار داده بود که زمان کاهش سرعت افزایش نرخ‌های تورم می‌تواند از برگزاری جلسه ماه دسامبر آغاز شود.

بعد از چهار فقره افزایش شدید سه چهارم درصدی، حالا انتظار می‌رود یک افزایش نیم درصدی روی بدهد.

این افزایش کمتر از ماه‌های گذشته است، ولی همچنان رقم بالایی محسوب می‌شود.

نرخ تورم در آمریکا در حال حاضر بین 3.75 و 4 درصد در نوسان است و تا عددی بین 4.25 و 4.50 جهش خواهد کرد. این نرخ تورم بالاترین نرخ از سال 2007 است.

کتی بوستاجاسیچ، نایب‌رئیس شرکت بیمه‌نیشن واید و اقتصاد دان، به خبرگزاری فرانسه گفت:کاهش آهنگ افزایش تورم می‌تواند به معنای ورود به مرحله جدید مبارزه با تورم باشد.

به گفته وی، مسئولان فدرال رزرو با احتیاط عمل کرده و آرام آرام پیش می‌روند و همان طور که پاول گفت، تحولات اقتصادی را زیر نظر دارند چرا که نمی‌خواهند اقتصاد دچار رکود شود.

این اقتصاددان اضافه کرد هدف مشخص این است که تورم مهار شود.

کمیته سیاست پولی، نهاد تصمیم‌گیری فدرال رزرو، از صبح سه‌شنبه در واشنگتن تشکیل جلسه داده است. این جلسه ظهر چهارشنبه به پایان خواهد رسید و ساعت 14 به وقت محلی، یک بیانیه مطبوعاتی منتشر خواهد شد. کنفرانس خبری جروم پاول 30 دقیقه بعد آغاز خواهد شد.