loader image

جستجو

China's attempt to infiltrate the US central bank

العربیه:
تلاش چین از برای نفوذ به بانک مرکزی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «العربیه» در یادداشت خود از تلاش چین برای نفوذ به بانک مرکزی امریکا خبر داد و نوشت: چین بیش از یک دهه است که برای نفوذ به بانک مرکزی تلاش می‌کند، و این موسسه مالی قادر به مقابله موثر با آن نبوده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه العربیه در یادداشت خود نوشت:  قانونگذاران جمهوری‌خواه سنای آمریکا در اظهاراتی گفتند که چین تلاش دارد به داده‌های بانک مرکزی این کشور دست پیدا کند، و در این راستا حتی برخی از کارمندان این بانک را در هنگام سفر به چین مورد بازجویی قرار داده است.

به گزارش وبگاه «اخبار اقتصادی آسیا»، راب پورتمن، عضو جمهوری‌خواه ارشد «کمیته امنیت داخلی» سنا، اخیرا گزارشی به سنا ارائه کرد که در آن ادعا شده بانک مرکزی آمریکا تحت خطر «نفوذ چین» قرار دارد، چرا که بیش از حد به اقتصاددانان و دیگر کارشناسان خارجی اتکا می‌کند.

در این گزارش آمده است: «چین هدف خود برای جانشینی آمریکا به‌عنوان رهبر اقتصاد جهانی و پایان دادن به برتری دلار به‌عنوان ذخیره ارزی درجه یک جهان را پنهان نمی‌کند. در این راستا، چین بیش از یک دهه است که برای نفوذ به بانک مرکزی تلاش می‌کند، و این موسسه مالی قادر به مقابله موثر با آن نبوده است».

گزارش سنا بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط بانک مرکزی آمریکا درباره تحقیقات داخلی از 13 کارمند هشت شعبه منطقه‌ای در سال 2015 نگاشته شده که طبق آن، «سفرهای خارجی، ایمیل‌ها، جزئیات رزومه، و سوابق تحصیلی» این کارمندان «باعث نگرانی» مسئولان بانک شده بوده است.

این گزارش با جزئیات به وصف حادثه‌ای پرداخته است که طی آن یک کارمند بانک مرکزی آمریکا حین دیدار از چین چهار بار بازداشت شد و ماموران امنیتی چین خانواده وی را تهدید کرده و روی تلفن‌ها و رایانه‌های آن‌ها دستگاه شنود نصب کردند.