loader image

جستجو

A trap for Israel

آنهرد:
تله‌ای برای اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «آنهرد» در یادداشت خود با اشاره به اینکه هر عملیاتی برای شکست حماس باید شامل یک تهاجم زمینی قابل‌توجه به غزه باشد، تاکید کرد: هر چه جنگ بیشتر ادامه یابد، اسرائیل حمایت جامعه بین‌المللی را از دست خواهد داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه آنهرد در یادداشت خود به‌قلم «جاکوب سیگل» نوشت:نیروهای اسرائیلی در مرز جمع شده‌اند و منتظر دستور برای آغاز یک «حمله کامل» علیه غزه هستند.

«یوآو گالانت» وزیر دفاع روز سه‌شنبه به سربازان اسرائیلی گفت: «شما توانایی تغییر واقعیت را در اینجا خواهید داشت. غزه هرگز به آنچه که بود باز نخواهد گشت.»

این مسئله به طرز فاجعه‌باری اشتباه ارزیابی شده بود. به جز چند استثنا، رهبران اسرائیل (رژیم صهیونیستی) معتقد بودند که حماس مهار شده است.

در حالی که مجموعه هوشمند واشنگتن بر این باور بود که افزایش کمک‌ها و عادی‌سازی حماس را وادار می‌کند تا مواضع خود را تعدیل کند و نقش سازنده‌ای در گفتگو ایفا کند.

با توجه به این فرصت، حماس به‌طور منطقی اصول بینش سیاسی خود را در روز شنبه با قتل‌عام یهودیان تا آنجا که می‌توانست آشکار کرد.

سه عامل در موفقیت حماس نقش داشته است: رضایت و عدم آمادگی در داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  که با شکاف داخلی تشدید شده است.

تقویت ایران، حامی بزرگ حماس؛ و از هم گسیختگی سریع رهبری جهانی آمریکا.

اگرچه جزئیات نقش ایران در حمله روز شنبه هنوز در حال جمع‌آوری است، اما تردیدی وجود ندارد که تهران عامل اصلی قدرت نظامی این گروه است.

اکنون دو دهه است که قدرت ایران در حال افزایش است.

سخنرانی مهیج بایدن در اوایل این هفته قدرتمند بود و از سوی بسیاری از اسرائیلی‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

اما این سخنرانی در پی یک دوره طولانی سیاست آمریکا است که اسرائیل را در برابر دشمنانش آسیب‌پذیر نشان داده است.

این تله‌ای است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  اکنون با آن روبرو است: این کشور در حال حاضر در جنگی است که می‌تواند به سرعت به یک درگیری وجودی تبدیل شود.

هر عملیاتی برای شکست حماس باید شامل یک تهاجم زمینی قابل‌توجه به غزه باشد.

این امر اسرائیلی‌ها را برای نبرد طولانی شهری علیه دشمنی باز می‌کند که زمان کافی برای برنامه‌ریزی برای چنین سناریویی داشته و بیش از صدها گروگان از جمله کودکان اسیر کرده است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  نه تنها باید حماس را خنثی نماید، بلکه باید بازدارندگی خود را با ایران دوباره برقرار کند.

هر چه جنگ بیشتر ادامه یابد، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  حمایت جامعه بین‌المللی را از دست خواهد داد.