loader image

جستجو

The willingness of one third of the American people to take armed action against the government

هیل:
تمایل یک سوم مردم آمریکا برای اقدام مسلحانه علیه دولت

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در گزارشی از تمایل یک سوم مردم آمریکا  برای اقدام مسلحانه علیه دولت، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هیل در گزارشی نوشت: بر اساس نظرسنجی جدید مؤسسه سیاست وابسته به دانشگاه شیکاگو، اکثرآمریکایی‌ها بر این باورند دولت آمریکا فاسد است.

همچنین حدود یک سوم شهروندان آمریکایی می‌گویند ممکن است به زودی لازم باشد علیه دولت آمریکا دست به سلاح ببرند.

بر اساس این نظرسنجی، دو سوم جمهوری‌خواهان و افراد مستقل‌ اعلام کردند دولت علیه مردم عادی همانند من فاسد است.

این در حالی است که 51 درصد رأی‌دهندگان لیبرال چنین باوری دارند.

28 درصد از کل رأی‌دهندگان، از جمله 37 درصد از کسانی که سلاح دارند، با این موضوع موافق بودند که «ممکن است به زودی لازم باشد که شهروندان آمریکایی علیه دولت دست به سلاح ببرند»، دیدگاهی که حدود 35 درصد از جمهوری‌خواهان و حدود 35 درصد از افراد مستقل با آن موافق بودند. از هر پنج دموکرات هم یک نفر با این موضوع موافق بود.

این یافته‌ها پس از آن منتشر شد که کمیته‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا که مسئول انجام تحقیق درباره شورش روز 6 ژانویه سال 2021 در کنگره آمریکاست، آخرین جلسه استماع خود را در فصل تابستان به پایان رساند و در تلاش است دونالد ترامپ را در کانون تلاش‌‌ها برای لغو نتایج انتخابات سال 2020 قرار دهد.

این کمیته همچنین اعلام کرد ترامپ این حمله را که از سوی حامیان انجام شد، پذیرفت و حتی آن ها را تشویق به انجام این کار کرد و حدود 3 ساعت شاهد پخش تصاویر این خشونت‌ها از تلویزیون بود و سرانجام بیانیه‌ای صادر کرد و از این افراد خواست به خانه‌هایشان بروند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه شیکاگو، حدود 56 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند انتخابات فرآیندی منصفانه و دقیق است، اما این رقم در میان جمهوری‌خواهان 33 درصد است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد شکاف بین محافظه‌کاران و لیبرال‌ها در سراسر آمریکا در حال افزایش است و یک چهارم آمریکایی‌ها می‌گویند به دلیل مسائل سیاسی دوستان خود را از دست داده‌اند.