loader image

جستجو

Hezbollah's new threats against Israel's gas field1

تایمز اسرائیل:
تهدیدهای تازه حزب‌الله علیه میدان گازی اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «تایمزاسراییل» در گزارش تازه خود از تهدیدهای تازه حزب‌الله علیه میدان گازی اسرائیل،‌خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه تایمز اسراییل در گزارش تازه خود خبر داد: گروه تروریستی حزب‌الله با انتشار ویدئویی اقدام به تهدید زیرساخت‌های استخراج گاز در میدان فراساحلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، نزدیکی مرز دریایی دو کشور کرد.

حزب‌الله اخیرا پس از آنکه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کشتی حفاری گاز طبیعی را به میدان «کاریش» منتقل کرد، لفاظی و اقدام تهدیدآمیز بر سر مرز مورد مناقشه را افزایش داده و در اقدام جسورانه خود، چند هفته پیش چهار پهباد به سکوی «کاریش» فرستاد که همه توسط ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) سرنگون شدند.

ویدئوی روز یکشنبه با قرائت عبارت «اتلاف وقت بی‌فایده است»، به دو زبان عبری و عربی آغاز می‌شود.

فیلم و مختصات سکوی «آرندال اسپریت»، سیستم تولیدی شناور انرژان، و حفاری «استنا آیس مکس» در فاصله تصاویری از سامانه موشک دریایی که در حال آماده شدن است، مشاهده می‌شود.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و لبنان که روابط دیپلماتیک ندارند، مدتی است با میانجی‌گری آمریکا بر سر حقوق مالکیت میدان گازی کاریش و تعیین مرز دریایی میان دو کشور در حال مذاکره‌اند.

اوایل ماه جاری، «حسن نصرالله» -رهبر حزب‌الله- هشدار داد که پهبادهایی که به میدان کاریش فرستاد، «تنها اول کار» بوده و گروه وی آماده است بر سر میدان مزبور به جنگ برود.