loader image

جستجو

A Russian Navy ship fires missiles during Navy Day celebrations in the Crimean city of Sevastopol on July 26, 2015. AFP PHOTO / MAX VETROV        (Photo credit should read MAX VETROV/AFP via Getty Images)

نیوزویک:
توانایی محدود پوتین در توقف حملات به کشتی‌های روسی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در گزارش تازه خود از توانایی محدود پوتین در توقف حملات به کشتی‌های روسی، خبر داد و اعلام کرد: اقدامات حوثی‌ها خارج از کنترل است و نمی‌توان به امنیت روسیه در مناطقی که شورشیان فعال هستند، اعتماد کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌نشریه نیوزویک در گزارش تازه خود به‌قلم «برندان کول» خبر داد: یک شرکت ریسک دریایی به نیوزویک گفته است که مسکو توانایی «محدودی» برای توقف حملات حوثی‌ها در دریای سرخ به کشتی‌های حامل محموله‌های روسی دارد.

شرکت امنیتی بریتانیایی آمبری می‌گوید که در واقع اقدامات حوثی‌ها خارج از کنترل است و نمی‌توان به امنیت روسیه در مناطقی که شورشیان فعال هستند، اعتماد کرد.

ولادیمیر پوتین برای تهاجم خود به اوکراین بر روابط نزدیک مسکو با ایران تکیه کرده است که از شبهه‌نظامیان حوثی که بخش بزرگی از یمن را کنترل می‌کنند، حمایت می‌کند.

اما تضمین‌های حوثی‌ها برای هدف قرار ندادن کشتی‌های مرتبط با روسیه و همچنین چین مانع از گرفتار شدن کشتی‌های این کشورها در عملیات‌های گروه یمنی برای اخلال در تجارت دریایی در منطقه نشده است.

از ماه نوامبر، حوثی‌ها در واکنش به جنگ اسرائیل در غزه و در همبستگی با «برادران فلسطینی در غزه و کرانه باختری»، پهپاد و موشک‌هایی را به سمت کشتی‌های تجاری غربی پرتاب کرده‌اند.

آن‌ها می‌گویند کشتی‌های تجاری مرتبط با اسرائیل را هدف قرار می‌دهند، اگرچه بسیاری از کشتی‌ها هیچ ارتباط واضحی با این کشور ندارند.

در پاسخ، بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی کشتی‌ها را از کانال سوئز به مسیر طولانی‌تر اطراف آفریقا منحرف و تجارت جهانی را مختل کرده‌اند.

به گفته آمبری، با این حال، در ماه ژانویه، شبهه‌نظامیان حوثی به اشتباه یک نفتکش حامل نفت روسیه را در جنوب شرقی شهر بندری عدن یمن هدف قرار دادند. نفتکش چینی هوانگ پو حامل نفت روسیه، در ماه مارس هدف قرار گرفت.

«دانیل مولر» تحلیلگر منطقه‌ای آمبری برای غرب‌‌آسیا و اقیانوس هند، گفت که حوثی‌ها در ژانویه و مارس به روسیه و چین اطمینان داده‌اند که کشتی‌های خود را در منطقه ناآرام مورد حمله قرار ندهند.

حملات حوثی‌ها تأثیر زیادی بر تجارت دریایی در منطقه داشته است.

حمل‌و‌نقل کانتینری از طریق تنگه باب‌المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن و اقیانوس هند متصل می‌کند، بین دسامبر 2023 تا فوریه 2024 به میزان 66 درصد کاهش یافته است، زیرا شرکت‌های بیشتری در مسیر اطراف دماغه امید نیک حرکت می‌کنند.