loader image

جستجو

The media's attention to Biden and their inattention to Trump

اسلیت:
توجه رسانه‌ها به بایدن و بی‌توجهی آن‌ها به ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «اسلیت» در گزارشی از توجه رسانه‌ها به بایدن و بی‌توجهی آن‌ها به ترامپ خبر داد و اعلام کرد: دولت بایدن دسترسی روزنامه‌نگاران به رئیس‌جمهور را به‌شدت محدود کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه اسلیت در گزارشی به‌قلم «جیل فلیپوویچ» خبر داد:در پوشش فزاینده جو بایدن و این سؤال که آیا او از نظر ذهنی به حدی ضعیف شده است که باید در مقام ریاست‌جمهوری 2024 جایگزین شود، به نظر می‌رسد توطئه‌ها و تبانی‌ها در گوشه و کنار وجود دارد.

یک نظریه می‌گوید که تیم بایدن و شاید حتی حزب دموکرات، مدت‌هاست می‌دانسته‌اند که رئیس‌جمهور شرایط خوبی برای نامزدی ندارد و برای پنهان کردن این واقعیت تلاش زیادی کرده‌اند.

نظریه دوم این است که خانواده بایدن مقصر هستند و باید از او می‌خواستند که از رقابت کناره‌گیری کند.

مورد دیگر این است که مشکلات بایدن تا حد زیادی اختراع یک رسانه بدبین است که مصمم به سرنگونی یک رئیس‌جمهور خوب هستند زیرا دونالد ترامپ برای آن‌ها بهتر است.

بیشتر مردم، کارکنان، خانواده‌ها و رسانه‌ها کاری را انجام می‌دادند که فکر می‌کردند درست و از نظر حرفه‌ای مسئولیت‌پذیر بود؛

اما پس از عملکرد بایدن در مناظره سؤالات مشروعی در مورد توانایی‌های او ایجاد شد، جایگزینی او در انتخابات به جریان اصلی تبدیل شد، حمایت از رئیس‌جمهور کم شد و بیشتر افراد نسبت به او احساس (ناامیدی، ترس و خیانت) کردند.

برای هیچ‌کس، از جمله نزدیک‌ترین مشاوران او و حتی خانواده‌اش، کاملاً روشن نیست که بایدن چقدر از نظر ذهنی آماده است.

این مرد، 81 ساله است و اگر در انتخابات مجدد پیروز شود و دوره دوم را پشت سر بگذارد، 86 ساله خواهد شد.

هفته‌ها و ماه‌های قبل از مناظره را به یاد بیاورید. نگرانی رأی‌دهندگان در مورد سن بایدن به‌طور گسترده توسط رسانه‌ها پوشش داده شده بود.

بایدن با ترامپ در حال رقابت بود. این ایده که بایدن ممکن است کناره‌گیری کند تا یک دموکرات دیگر بتواند به قدرت برسد، در ماه فوریه توسط ازرا کلاین، سردبیر و یکی از بنیانگذاران ووکس، بیشتر برای تحقیر و واکنش مخالف، مطرح شده بود و به‌طور کلی مورد توجه قرار نگرفت.

هیچ رقیب دموکرات ظاهر نشد و هیچ جانشینی مشخص نبود. هیچ ‌گفت‌و‌گوی ملی محکمی در مورد جایگزینی بایدن در انتخابات وجود نداشت؛ و طبق همه گزارش‌ها، اگرچه رئیس‌جمهور ضعیف شده است، اما هیچ‌کس با دانش داخلی ادعا نکرده است که او قادر به انجام این کار نیست.

دولت بایدن دسترسی روزنامه‌نگاران به رئیس‌جمهور را به‌شدت محدود کرده است. ناهماهنگی بین آنچه که خودی‌های دولت بایدن از مدت‌ها پیش می‌گفتند و آنچه که تمام مردم آمریکا به‌طور زنده در مناظره پنجشنبه شب در سی‌ان‌ان دیدند، فقط ناخوشایند نبود، وحشتناک و عجیب بود

. برای بسیاری از مردم، چه رأی‌دهنده باشند، چه صاحب نظر یا خبرنگار، این احساس نوعی خیانت بود.

بسیاری از روزنامه‌نگاران و مفسران ممکن است اکنون به این نتیجه برسند که اطلاعات آن‌ها قبلاً دستکاری شده و به آن‌ها دروغ گفته شده است و رأی‌دهندگان نیز ممکن است همین احساس را داشته باشند.

از نظر من، سن ترامپ، تمایل او به دروغ گفتن و پرسش‌هایی درباره خلق و خوی و توانایی‌های شناختی او کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد و تنها چیزی که رسانه‌ها بیشتر به آن توجه می‌کنند مشکلات و سن بایدن است.

افراد نزدیک به بایدن که احتمالاً تصور می‌کردند بهترین کار را نه فقط برای نامزدشان بلکه برای ملت انجام می‌دهند، اکنون با مردم و مطبوعاتی روبرو هستند که معتقدند به آن‌ها دروغ گفته شده و آن‌ها گمراه شده‌اند.