loader image

جستجو

Advice from religious rabbis on security matters

هاآرتص:
توصیه خاخام‌های مذهبی در مورد مسائل امنیتی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در مطلب تازه خود با اشاره به توصیه خام‌هام‌های مذهبی در مورد مسائل امنیتی،‌ نوشت: ایتامار بن گویر، خواستار تصویب قانون مجازات اعدام برای تروریست‌ها در توافقنامه‌های ائتلافی است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه هاآرتص در مطلب تازه خود نوشت: خاخام‌های مذهبی صهیونیست به رهبری خاخام «حییم دراکمن» -از بزالل اسموتریچ- رئیس حزب خواستند تا ‌به‌عنوان بخشی از مذاکرات ائتلاف برای تشکیل دولت، سبد امنیتی را مطالبه کند.

در پیامی منتشر شده، در پایان جلسه‌ای که دیشب یکشنبه با اسموتریچ برگزار کردند، خاخام‌ها از او خواستند که به طور بی چون و چرا و بدون سازش در برابر تقاضا برای پست وزیر امنیت داخلی به منظور تقویت امنیت کشور اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، تقویت روحیه ارتش، جلوگیری از تشکیل دولت فلسطین و تنظیم شهرک‌ها در یهودیه و سامریه ایستادگی کند.

خاخام‌ها همچنین اظهار داشتند که می‌خواهند به خواسته حزب برای آموزش و پرونده‌های دینی پاسخ دهند و تصریح کردند که از اهمیت بالایی برخوردار است که صهیونیسم مذهبی تلاش‌ها را برای هویت یهودی دولت با روح سرزمین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) رهبری کند.

خاخام یعکوف آریل، خاخام سابق شهر رمت گان و هفت خاخام دیگر که در رأس یشیوا قرار دارند نیز در این جلسه شرکت کردند.

ایتامار بن گویر، خواستار تصویب قانون مجازات اعدام برای تروریست‌ها در توافقنامه‌های ائتلافی است.

اسموتریچ روز یکشنبه با آریه درعی، رئیس شاس در خانه وی در اورشلیم ملاقات کرد و او به وی گفت که علاقه‌مند به دریافت سبد خزانه‌داری است، همانطور که به رئیس لیکود، بنیامین نتانیاهو اطلاع داد. اسموتریچ به درعی پاسخ داد که این کار را خواهد کرد.

به گزارش لیکود، درعی حق اول را برای انتخاب هر پرونده‌ای که می‌خواهد محفوظ می‌دارد. بنابراین، در صورت اصرار بر پرتفولیوی خزانه‌داری، انتظار می‌رود آن را دریافت کند.

با این حال، منابع آگاه از جزئیات مذاکرات ادعا می‌کنند که این احتمال وجود دارد که درعی از سبد مالی منصرف شود و در عین حال، اسموتریچ از تقاضای خود برای دریافت یکی از دو پورتفولیوی مالی یا امنیتی صرف‌نظر کند. هم شاس و هم صهیونیسم مذهبی قاطعانه چنین احتمالی را رد می‌کنند.