loader image

جستجو

African American wealth and housing status1

رند:
ثروت آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و وضعیت مسکن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «رند» در گزارش تازه خود از ثروت آمریکایی‌های افریقای تبارو وضعیت مسکن  ان‌ها خبر داد و اعلام کرد: نرخ تملک خانه برای آفریقایی‌تباران آمریکایی ۴۵ درصد و برای سفیدپوستان ۷۵ درصد است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ موسسه رند در گزارشی اعلام کرد که در سراسر آمریکا، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در شرایط نامساعد بازار مسکن آمریکا در خطر ضربه شدید قرار دارند .

این در حالیست که تملک خانه دلیل عمده و پیشران اصلی برای تعلق ثروت و دست به دست شدن آن میان نسل‌هاست.

طبق این گزارش، در پی رکود سال ۲۰۰۸، شکاف طبقاتی میان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و آمریکایی‌های سفیدپوست به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

حتی در اوضاع خوب اقتصادی، آفریقایی‌تباران به طور میانگین در معرض آسیب‌پذیری‌ بیشتری از جنبه اقتصادی در مقایسه با سفیدپوستان به دلایل بسیار متعددی مواجه هستند .

یکی از مهم‌ترین دلایل شکاف طبقاتی نژادی، این است که آفریقایی‌تباران به نسبت سفیدپوستان، با احتمال کمتری برای صاحب‌خانه شدن مواجه هستند.

طبق گزارش موسسه رند، نرخ تملک خانه برای آفریقایی‌تباران آمریکایی ۴۵ درصد و برای سفیدپوستان ۷۵ درصد است.

یک مطالعه نشان می‌دهد که متوسط خانواده سیاه‌پوست مرفه در محله‌ای با نرخ فقر ۱۴ درصد زندگی می‌کنند.

در مقابل، متوسط خانواده مرفه سفید در محله‌ای با نرخ فقر 9 درصد زندگی می‌کنند.

گزارش موسسه رند تاکید می‌کند که خانوارهای سیاه‌پوست به میزان قابل‌توجهی، کمتر از خانوارهای سفیدپوست، حتی پس از رسیدن به طبقه میانی جامعه، ثروتمند هستند.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که میانگین دارایی خانوارهای آمریکایی آفریقایی‌تبار و سفیدپوست به ترتیب حدود ۲۴ هزار دلار و ۱۸۹ هزار دلار است.

در همین راستا داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا حاکی از آن است که میانگینِ تعداد خانه‌های سفیدپوستان، دو و نیم برابر خانه‌ فردی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار می‌ارزد.

نویسنده موسسه رند تاکید می‌کند که این تفاوت‌ها در نرخ تملک خانه و ارزش‌ ملک به یک شکاف طبقاتی نژادی دامن می‌زند که به دیگر ابعاد زندگی تسری پیدا می‌کند و به طور مثال، میانگین ارزش دارایی که سفیدپوستان به ارث میبرند، تقریبا دو برابر آفریقایی‌تبارانند.