loader image

جستجو

Conflict between Israeli and Palestinian ambassadors

تایمز اسرائیل:
جدال سفیران اسرائیل و فلسطینیان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «تایمز اسرائیل» در یادداشت خود به بررسی جدال سفیران اسرائیل و فلسطینیان پرداخت و نوشت:‌ کشورهای عضو شورای امنیت، از جمله آمریکا، بارها بر اهمیت حفظ وضع موجود مجتمع پرتشنج فلسطینیان تأکید کرده‌اند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه تایمز اسرائیل در یادداشت خود نوشت: سفیر اسرائيل(رژیم صهیونیستی) در سازمان ملل، در جلسه اضطراری شورای امنیت بر سر دیدار اخیر «ایتامار بن گویر» -وزیر امنیت ملی- از تپه معبد مقدس در اورشلیم، فلسطینیان را به خاطر آنچه «دروغ‌های مسموم» توصیف کرد، به باد سرزنش گرفت.

کشورهای عضو شورای امنیت، از جمله آمریکا، بارها بر اهمیت حفظ وضع موجود مجتمع پرتشنج فلسطینیان تأکید کرده‌اند و همزمان فلسطینیان تهدید به خشونت کرده و ادعای اسرائيل(رژیم صهیونیستی) بر این مکان که مقدس‌‌ترین مکان دینی یهودیت است را انکار می‌کنند.

«گیلاد اردان» سفیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی)گفت این جلسه که بر سر دیدار روز سه‌شنبه بن گویر تشکیل شد، «بیهوده» و متظاهرانه است.

گردش ۱۳ دقیقه‌ای بن گویر از محل با محکومیت بین‌المللی و ابراز نگرانی گسترده روبرو شد.

اردان، که به ۱۵ عضو شورای امنیت حمله کرد که چرا مشابه همین جلسه را در پاسخ به اقدمات روسیه در اوکراین، تهاجم‌های تروریستی فلسطینیان و حمله‌های ایران به کشتیرانی بین‌المللی تشکیل ندادند، گفت «ما اینجا نشسته‌ایم و بر سر بازدید ۱۳ دقیقه‌ای یک وزیر یهود از مقدس‌ترین مکان مذهبی یهودیت در قلمرو تحت حاکمیت دموکراسی لیبرال اسرائیل جدل می‌‌کنیم.

او افزود «این جلسه، القای احساس اضطرار از یک نارویداد است.

جلسه مذکور در مقر سازمان ملل با درخواست رسمی چین و امارات که نماینده کنونی اتحاد عرب در شورای امنیت است، برگزار شد. طرح درخواست از جانب فلسطینیان و هیئت اردن، که از اعضای شورا نیستند، بود.

شورای امنیت که ریاست کنونی آن را ژاپن به عهده دارد، هنوز بیانیه رسمی یا قطعنامه در رابطه با دیدار بن گویر صادر نکرده است.

طبق مقررات وضع موجود که تپه معبد مقدس بر اساس آن اداره می‌شود، مسلمانان مجاز به عبادت و ورود به محل هستند و محدودیت‌های معدودی دارند، اما یهودیان تنها مجاز هستند که در ساعات معین محدود، از در معین وارد شوند و در مسیری از پیش‌تعیین‌شده، در معیت پلیس حرکت کنند و اجازه عبادت آشکار در این مکان ندارند.