loader image

جستجو

The threat of Iranian drones against Israel is developing

جروزالم پست:‌ تهدید پهپادی ایران علیه اسرائیل در حال توسعه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به انتقال پدافند هوایی ایران به سوریه برای حفاظت از دارایی‌ها خود در این کشور،‌ تاکید کرد که تهدید پهپادی ایران علیه اسرائیل در حال رشد و توسعه است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خود به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت: در سال گذشته، ایران یک کشتی را در خلیج عمان هدف قرار داد، حوثی‌ها را مجبور به هدف قرار دادن امارات کرد، شبهه‌نظامیان عراقی، امارات را هدف قرار دادند و پایگاه آمریکایی تنف در سوریه و نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این هفته فاش کرد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک سال پیش دو پهپاد ایرانی را سرنگون کرد. طبق گزارش‌ها، آن‌ها پهپادهایی بودند که قرار بود سلاح به غزه بیاورند.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گفت: «در مارس سال 2021، نظام ایران دو پهپاد به سمت خاک اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پرتاب کرد. این پهپاد توسط هواپیمای اف-35 نیروی هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با موفقیت رهگیری شد. این اولین رهگیری عملیاتی یک پهپاد توسط این نوع هواپیما در جهان بود.

این یک دستاورد مهم برای اف-35 است. همچنین نشان‌دهنده توانایی‌های پیشرفته اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای شناسایی این نوع تهدیدات است.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اعلام کرد: «رهگیری این پهپادها قبل از ورود آن‌ها به حریم هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با هماهنگی کشورهای همسایه انجام شد. پهپادها در طول پرواز توسط واحدهای کنترل زمینی شناسایی و ردیابی شدند.»

در نوامبر گذشته، «بنی گانتز» درباره تهدید پهپادی ایران صحبت کرد. او گفت که تهاجم فوریه سال 2018 توسط یک پهپاد ایرانی تلاشی برای انتقال مواد منفجره به کرانه باختری بود.

از اطلاعات موجود مشخص است که تهدید پهپادی ایران در حال رشد و تغییر است.

همه تهدیدات پهپادهای ایران مشخص نیستند زیرا به نظر می‌رسد تهران هر بار که از پهپادهای خود در انواع مختلف حملات استفاده می‌کند، آن‌ها را به کار می‌گیرد. همچنین این فناوری را در اختیار متحدان خود، حزب‌الله، حوثی‌ها و شبهه‌نظامیان عراقی قرار می‌دهد.

جمهوری اسلامی ‌احتمالاً در تلاش برای آزمایش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است. تصمیم حزب‌الله برای پرتاب یک پهپاد به حریم هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و بازگشت آن به لبنان، برای افتخار کردن به توانایی‌های این گروه بود.

در حوادث دیگر، ایران آشکارا نتوانسته است پهپادهای خود را به انجام کاری که از آن‌ها می‌خواهد وادار کند.

با این حال، تصمیم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای توجه روزافزون به این برنامه نشان‌دهنده درک پیچیدگی این تهدید در حال ظهور است.

گزارش‌های این هفته مبنی بر انتقال پدافند هوایی ایران به سوریه نشان می‌دهد که تهران می‌خواهد از دارایی‌های خود در سوریه محافظت کند.