loader image

جستجو

Details of Biden's trip to the UK

خبرگزاری فرانسه:
جزئیات سفر بایدن به بریتانیا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «فرانسه» در گزارشی از جزئیات سفر بایدن به بریتانیا خبر داد و اعلام کرد: پیش از این سفر، کاخ سفید تاکید کرده بود جو بایدن قصد دارد روابط قوی خود را با بریتانیا تقویت کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: «جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- در سفری کوتاه به بریتانیا، با مقامات این کشور از جمله، «شاه چارلز سوم» دیدار می‌کند.

جو بایدن قرار است بود با «ریشی سوناک» -نخست‌وزیر بریتانیا- در مورد حمایت از اوکراین پیش از نشست مهم اتحادیه اروپا، ناتو در لیتوانی، گفت‌و‌گو کند و سپس به چارلز سوم در ویندزور بپیوندد که به‌عنوان نشانه جدیدی از دوستی بین دو کشور قلمداد می‌شود.

پیش از این سفر، کاخ سفید تاکید کرده بود جو بایدن قصد دارد روابط قوی خود را با بریتانیا تقویت کند.

هرچند ریشی سوناک و جو بایدن پنج بار در ماه‌های اخیر دیدار کرده‌‌اند، اما غیبت رئیس‌‌جمهور آمریکا در مراسم تاجگذاری چارلز سوم در ماه می و انتقادات او از نحوه مدیریت لندن در وضعیت ایرلند شمالی از زمان برگزیت، در بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

اما در جریان سفر ماه گذشته نخست‌وزیر بریتانیا به واشنگتن، جو بایدن به او اطمینان داد که آمریکا هم‌پیمانی نزدیک‌تر از بریتانیا ندارد.

دو طرف در مورد وضعیت اوکراین گفت‌و‌گو و یک شراکت اقتصادی جدید ایجاد کردند، اما توافق‌نامه‌ای در باره تجارت آزاد امضا نکردند.

در عین حال، مسائل مربوط به توسعه هوش مصنوعی را نیز مورد بحث قرار دادند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن در اقامتگاه سلطنتی قلعه ویندزور، در غرب لندن، با چارلز سوم دیدار می‌کند. سران دو کشور عمدتا در مورد محیط‌ زیست صحبت خواهند کرد.

به‌ویژه، آن‌ها به نتایج یک مجمع در مورد تامین مالی برای آب و هوا در کشورهای در حال توسعه توجه خواهند کرد. جان کری، فرستاده ویژه آمریکا در امور آب و هوا نیز در نشست ویندزور شرکت می‌کند.

این اولین دیدار آن‌ها از زمان تاجگذاری چارلز سوم خواهد بود. پیش از این، جو و جیل بایدن در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم که در 6 سپتامبر درگذشت، شرکت کرده بودند.

این سفر دو روز پس از تصمیم آمریکا برای تحویل مهمات خوشه‌ای به اوکراین صورت می‌گیرد که در بسیاری از کشورهای ناتو بحث‌برانگیز و ممنوع شده است.

پس از لندن و نشست ناتو در ویلنیوس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، جو بایدن برای دیدار با رهبران کشورهای شمال اروپا به فنلاند سفر خواهد کرد.