loader image

جستجو

نیویورک تایمز:
جزئیات پرونده مالیاتی ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی از جزئیات پرونده مالیاتی ترامپ خبر داد و اعلام کرد: ترامپ  در سه سال اول ریاست‌جمهوری خود بیش از 1 میلیون و صد هزار دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده و در سال 2020 هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا 6 سال سوابق مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور را منتشر کرد.

این کمیته که هدایت آن در اختیار دموکرات‌ها و کمیته اصلی مالیات‌نویسی در مجلس نمایندگان آمریکاست، با انتشار این اسناد، آخرین حرکت را در نبرد چند ساله بین ترامپ جمهوری‌خواه و قانون گذاران دموکرات، انجام داد.

براساس این گزارش، این اسناد، سوابق مالیات ترامپ طی سال‌های 2015 تا 2020 بودند که وی خواستار مخفی ماندن آن‌ها شده و آن‌ها را به‌عنوان عامل شکست دوباره خود در انتخابات 2024 معرفی کرده بود. اما دادگاه عالی آمریکا هفته گذشته دستور انتشار این اسناد را صادر کرد.

براساس این گزارش، این اسناد حدود 6 هزار صفحه است که بیش از 2700 صفحه آن درآمدهای شخصی ترامپ و همسرش ملانیا است و بیش از 3 هزار صفحه نیز درآمدهای او از فعالیت‌های تجاری است.

کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، جزئیات اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ از سال 2015 تا 2020 را منتشر کرد

که طبق آن مشخص شد وی در سه سال اول ریاست‌جمهوری خود بیش از 1 میلیون و صد هزار دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده و در سال 2020 هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است.

لازم به ذکر است که ترامپ در سال 2017 فقط 750 دلار مالیات داده است!

ترامپ نیز در پاسخ به انتشار این اسناد، درباره نتایج هولناک آن هشدار داد و از این فرصت برای دریافت کمک‌های تبلیغاتی استفاده کرد.

براساس این گزارش، اطلاعات مالیاتی ترامپ در حال حاضر در دسترس روزنامه‌نگاران، کارشناسان مالیاتی مستقل و دیگران برای انجام تحقیقات دقیق قرار گرفته است و می تواند ثروت، عملکرد تجاری ترامپ و اینکه او چگونه بدهی‌های مالیاتی خود را کاهش داده است، برملا کند.

اعضای کمیته امکانات مالی معتقدند کنگره باید قانونی را تصویب کند تا برنامه رسیدگی به امور مالی ریاست‌جمهوری مستحکم‌تر شود.