loader image

جستجو

General details of next year's budget

سی‌ان‌بی‌سی:
جزئیات کلی بودجه سال آینده

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» در گزارشی به بررسی جزئیات کلی بودجه سال آینده پرداخت و اعلام کرد: سنا لایحه بودجه 1.7 تریلیون دلاری دولت را روز پنجشنبه تصویب کرد و این لایحه را به مجلس نمایندگان ارسال کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد که بودجه تصویب شده توسط مجلس سنا برای دولت آمریکا حدود 1700 میلیارد دلار ارزش دارد.

در این بودجه بیش از 850 میلیارد دلار برای امور دفاعی و نظامی آمریکا در نظر گرفته شده است و بیش از 772 میلیارد دلار هم به امور غیر‌دفاعی اختصاص خواهد داشت.

جالب اینکه به خاطر سفر زلنسکی به آمریکا 45 میلیارد دلار از همین بودجه ‌به‌عنوان کمک مالی به دولت اوکراین اختصاص یافته است.

سنا لایحه بودجه 1.7 تریلیون دلاری دولت را روز پنجشنبه تصویب کرد و این لایحه را به مجلس نمایندگان ارسال کرد، جایی که انتظار می‌رود برای جلوگیری از تعطیلی جزئی دولت فدرال، در زمان مقرر تصویب شود.

رای نهایی 68 رای موافق و 29 رای مخالف بود.

بر اساس خلاصه‌ای که اوایل این هفته توسط رئیس کمیته تخصیص سنا، سناتور پاتریک لیهی، دی‌وی‌تی منتشر شد، این لایحه 4155 صفحه‌ای، 772.5 میلیارد دلار برای برنامه‌های غیردفاعی و 858 میلیارد دلار بودجه دفاعی ارائه می‌کند.

این ارقام نشان‌‌‌دهنده افزایش 5 درصدی هزینه‌های غیردفاعی و افزایش 8 درصدی برای برنامه‌های دفاعی و پنتاگون است.

این قانون همچنین شامل 44.9 میلیارد دلار کمک نظامی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین است.

مجموع آن شامل بودجه برای تکمیل انبارهای تسلیحاتی پنتاگون است که آمریکا به اوکراین فرستاده است، همراه با کمک‌های اضافی برای متحدان ناتو.

این اقدام علاوه بر کمک به اوکراین، 40 میلیارد دلار بودجه جدید برای ایالت‌ها و مناطق قبایلی فراهم می‌کند تا به جوامع سراسر کشور کمک کند تا از بلایای طبیعی، مانند آتش‌سوزی‌ها و طوفان‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

این قانون همچنین قانون شمارش انتخابات فدرال، قانونی که دونالد ترامپ و متحدانش ‌به‌دنبال آن بودند، مورد بازنگری قرار می‌دهد.