loader image

جستجو

The madness of buying weapons in America

نیویورک تایمز:
جنون خرید سلاح در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی از جنو‌ن‌ مردم آمریکا برای خرید سلاح خبر داد و نوشت: فروش اسلحه به طور سرسام‌آوری افزایش یافته است و بررسی پیشینه از 8.5 میلیون در سال 2000 به 38.9 میلیون در سال گذشته افزایش یافته است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نیویورک تایمز در گزارشی درباره جنون خرید سلاح در آمریکا نوشت: شرکت‌های اسلحه‌‌سازی دو دهه گذشته را صرف بررسی دقیق بازار خود کرده‌‌اند و پیام خود را به دور از شکار به سمت فروش اسلحه‌ دستی برای امنیت شخصی و همچنین سلاح‌هایی به سبک نظامی که برای اغلب مردان جوان جذاب هستند، متمرکز کرده‌اند.

فروش که ریشه در دفاع از خود، مردبرترپنداری و حس عمیق ترس دارد به طرز چشمگیری موفق بوده است.

فروش اسلحه به طور سرسام‌آوری افزایش یافته است و بررسی پیشینه از 8.5 میلیون در سال 2000 به 38.9 میلیون در سال گذشته افزایش یافته است. تعداد اسلحه از جمعیت پیشی گرفته است. زنان که ترس از جنایت و غافلگیر شدن دارند بیشترین بخش خریداران هستند.

بررسی نیویورک تایمز از پژوهش‌های بازاریابی سلاح گرم همراه با تلاش‌های قانونی و لابی‌گر گروه‌های حقوق اسلحه، نشان می‌دهد که در پس تغییر فرهنگ اسلحه مجموعه‌ای از منافع وجود دارد که یک الزام تجاری و سیاسی مشترک دارند: اسلحه بیشتر و دسترسی آزادتر به سلاح.

سازندگان اسلحه، مدافعان اسلحه و مقامات منتخب سیاسی، با همکاری یکدیگر، تعداد زیادی از آمریکایی‌ها را متقاعد کرده‌اند که باید سلاح گرم داشته باشند، و مسیر قانونی را برای آن‌ها آسان‌تر کرده‌اند.

برخی از تحقیقات عمومی است و در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما نیویورک تایمز با جستجوی پرونده‌های دادگاه و بایگانی‌های آنلاین، به بینش جدیدی در مورد نحوه سوء استفاده شرکت‌های اسلحه‌سازی از اضطراب و تمایلات آمریکایی‌ها رسید. صنعت اسلحه‌سازی از ویژگی‌های مصرف‌کنندگان برای یافتن نقاط فشار (عزت نفس، عدم اعتماد به دیگران، ترس از دست دادن کنترل) در فروش بیشتر اسلحه استفاده کرده است.

تکرار تیراندازی‌های جمعی فرصت‌های خوبی برای این صنعت و هوادارنش فراهم کرده است. از زمان قتل‌عام یک دهه پیش در مدرسه ابتدایی سندی هوک، فروش اسلحه تقریباً همیشه در پی تیراندازی‌های بزرگ به شدت افزایش یافته است، زیرا خریداران اسلحه‌ نگران نایاب شدن سلاح در فروشگاه‌ها می‌شوند.