loader image

جستجو

The F-35 is capable of carrying nuclear weapons

وبگاه ناینتین فورتی فایو:
جنگنده  اف-35  قابلیت‌ حمل سلاح هسته‌ای دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در یادداشت تازه خود با اشاره به اینکه  جنگنده اف-53  قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارد، تاکید کرد: با این جنگنده می‌توان بازده بمب را کاهش داد تا احتمال‌ آسیب‌های جانبی غیرنظامی کم شود.

فهرست مطالب

به‌‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در یادداشت تازه خود به‌قلم «برنت ام ایستوود» نوشت: جنگنده تهاجمی مشترک «اف 35» از نظر بسیاری به­عنوان بهترین جنگنده روی کره زمین شناخته می­شود. آیا می‌دانستید که جنگده لایتنینگ 2 اف 35-آ دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای است؟ یک اف 35 همچنین می­تواند بمب­‌های هسته‌­ای پرتاب نماید و ما ویدئویی برای اثبات آن داریم.

بی 12-61، یک سلاح هسته‌­ای کوچک و تاکتیکی در میدان نبرد است. قدرت واقعی آن طبقه‌بندی شده، اما اعتقاد بر این است که حداکثر بازدهی 50 کیلو تن (50 هزار تن تی ان تی) را دارد.

در مقایسه، بمب هسته­‌ای بی 85 معادل هزار کیلو تن است. بازده بی 12-61 را می­توان بسته به هدف میدان نبرد کاهش داد.

همچنین می‌توان از آن به‌عنوان بمب‌های متلاشی‌کننده سنگرهای نفوذگر در زمین استفاده کرد.

این امر می­تواند آن را در سناریوی حمله دوم که در آن سیلوهای موشک‌­های بالستیک قاره­پیمای دشمن مورد هدف قرار می­گیرند، ارزشمند سازد. این سلاح آسیب جانبی کمتری خواهد داشت و تعداد غیرنظامیان کشته‌شده را به حداقل می­رساند.

بروزرسانی بی 12-61  در خانواده تسلیحات هسته­ا‌ی تاکتیکی بی 61 گران بوده است. فیوزها و باتری‌ها باید در مدل‌های قدیمی‌تر تعویض می‌شدند و یک سیستم ناوبری اینرسی اضافه می‌شد. قیمت ارتقاء 400 دستگاه آن، 7.6 میلیارد دلار خواهد بود. تاخیرهایی نیز وجود داشته که بر هزینه‌­ها افزوده است. اگرچه طول عمر جدید 20 سال خواهد بود.

آزمایش آن قابل‌توجه بود، زیرا یک جنگنده رادارگریز با قابلیت هسته­‌ای را نشان داد. بمب‌افکن­های بی 2 و بی 21 با سرعت مافوق صوت پرواز می­کنند. بنابراین، اف 35-آ با این بمب هسته­ای تاکتیکی دارای قابلیت منحصر به فردی است.

بی 12-61 در جایگاه تسلیحات داخلی قرار خواهد گرفت، به طوری که بخش متقاطع رادار را کاهش و به هواپیما اجازه می­دهد از رادار و حسگرها فرار کند.

اف 35-آ با قابلیت حمل سلاح هسته­‌ای، یک پیشرفت مهم برای آمریکاست. یک گزینه تحویل سریع و پنهان وجود دارد که می­تواند سیلوهای موشکی دشمن یا بسیاری از اهداف دیگر را از بین ببرد. بازده بمب را می­توان کاهش داد تا احتمال آسیب­های جانبی غیرنظامی کم شود.