loader image

جستجو

The future war is scary

فاکس نیوز:
جنگ آینده ترسناک است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه«فاکس نیوز» در مطلب تازه خود به صحبت‌های ژنرال مارک میلی درباره آینده ترسناک جنگ که در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری امریکا سخنرانی کرده است، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فاکس نیوز در مطلب تازه خود به‌قلم «توماس فیپن» نوشت: «ژنرال مارک میلی» -رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا- در پیش‌بینی ترسناکی عنوان کرد سایه شوم درگیری هسته‌ای همچنان بر جنگ بیرحمانه‌ای که در اوکراین جریان دارد، گسترده‌تر می‌شود.

میلی در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری ارتش آمریکا در وست پوینت، درباره خطر بروز جنگ جهانی و استفاده از فناوری‌های نو همچون تانک‌های روباتیک هشدار داد.

او گفت: دنیا از پتانسیل بروز درگیری بزرگ بین‌المللی بین ابرقدرت‌ها برخوردار است و این پتانسیل رو به افزایش است. هم اکنون تغییری بنیادین در ویژگی اصلی جنگ اتفاق می‌افتد.

هم اکنون با دو قدرت جهانی یعنی چین و روسیه روبرو هستیم که هرکدام از توانمندی‌های قابل ملاحظه نظامی ‌برخوردارند و هر دو در صدد تغییر نظم کنونی مبتنی بر قانون جهان هستند.

حمله وحشیانه روسیه به اوکراین این درس را به جهان می‌آموزد که اگر تجاوزگری را بی‌پاسخ بگذاریم، تنها متجاوز را جسورتر می‌کنیم.

میلی از دیگر کشورهای جهان خواست جنایات هولناکی را به خاطر بسپارند که پوتین مرتکب شده است.

وی درباره اینکه جنگ در سال‌های پیش‌رو چگونه خواهد بود، درگیری هولناکی را متصور شد که در مقایسه با دریانوردی در کشتی‌های بخار، تغییری چشمگیر و خیالی به ذهن متبادر می‌کند.

وی گفت: استفاده از هوش مصنوعی در میدان جنگ، عمیق‌ترین تغییر را در تاریخ بشر رقم می‌زند. باید به جنگ تانک‌ها، کشتی‌ها و هواپیماهای روباتیک بروید.

در زمینه میزان کشندگی و دقت نقطه‌زنی مهمات شاهد تحولی شگرف بوده‌ایم. آنچه که یک روز تنها مختص ارتش آمریکا بود، هم‌اکنون در دسترس بیشتر کشورهای جهان قرار دارد و می‌توانند با پرداخت پول آن را بدست آورند.

وی هشدار داد: برتری نظامی‌که ما آمریکایی‌ها در 70 سال گذشته از آن برخوردار بودیم، به سرعت از بین می‌رود و ما در همه میدان‌های رزمی ‌از جمله سایبری، دریایی، هوایی و البته زمینی به چالش کشیده می‌شویم.