loader image

جستجو

War with Jewish protesters

جروزالم پست:
جنگ با معترضین یهودی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی با اشاره به قصد اعتراض یهودیان آمریک در  کالیفرنیا و نیویورک در مورد اصلاحات قضایی دولت یهود، نوشت: نتانیاهو جنگ با یهودیان دیاسپورا اعلام کرده است و این دور از جنگ را با حمله تکان‌دهنده و ظالمانه علیه یهودیان آمریکایی آغاز می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشتی به‌قلم «تووا لازاروف» نوشت: «بنیامین نتانیاهو» یهودیان آمریکایی را متهم کرد که قصد داشتند علیه برنامه اصلاحات قضایی تجمع کنند و آنان برای این کار با ایران و فلسطینی‌ها هماهنگ شده بودند.

نتانیاهو به گفتی برخی عملاً جنگ با یهودیان دیاسپورا اعلام کرده است و او زندگی اسرائیلی‌ها و بزرگ‌ترین جوامع یهودی جهان را در معرض خطر قرار داده است.

افراد موثقی اظهار داشتند: «نتانیاهو جنگ با یهودیان دیاسپورا اعلام کرده است و این دور از جنگ را با حمله تکان‌دهنده و ظالمانه علیه یهودیان آمریکایی آغاز می‌کند.»

این صحبت‌ها در حالی است که نتانیاهو برای اولین سفر خود به آمریکا آماده شده است و انتظار می‌رود وی به نیویورک پرواز کند تا به جلسه افتتاحیه هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل برود.

یهودیان آمریکا قصد دارند در مورد برنامه اصلاحات قضایی وی در کالیفرنیا و نیویورک اعتراض کنند.

نتانیاهو راهپیمایی‌های آمریکا را به‌عنوان یک اقدام «ضد اسرائیلی» توصیف کرد، زیرا او قبل از سوار شدن به هواپیما به همراه همسرش سارا، با خبرنگاران در فرودگاه بن گوریون صحبت می‌کرد.

نتانیاهو در این گفتگو گفت: «اعتراضات بسیاری برای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و علیه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) انجام ‌شده است، اما این بار ما شاهد اعتراضات ضد اسرائیلی توسط افرادی هستیم که با سازمان آزادسازی فلسطین و ایران هماهنگ هستند و توسط آنان برنامه‌ریزی و تنظیم می‌شوند.»

نکته مهم در مورد سازمان آزادسازی فلسطین و ایران این است که گزارش نسخه انگلیسی آن توسط دفتر نخست‌وزیر بیان نشده است و یک روز پس از انعقاد این صحبت‌ها نتانیاهو در بیانیه خود از اظهاراتش عقب‌نشینی کرد و فقط معترضین ضد اسرائیلی را با فعالان سازمان آزادسازی فلسطین مقایسه کرد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر آمده است: «شهروندان اسرائیلی همراه با فعالان سازمان آزادسازی فلسطین اعتراض می‌کنند که این هرگز قبلاً اتفاق نیفتاده بود.»

وزیر دارایی بزالل اسوتریچ بلافاصله از اظهارات نتانیاهو حمایت کرد و اظهار داشت که «وقتی نخست‌وزیر به نمایندگی از اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در خارج از کشور می‌رود، همه ما از او و صحبت‌هایش حمایت می‌کنیم.»

طبق گفته برخی مقامات حامی مقامات، معترضین با حمایت از رهبر مخالف و نخست‌وزیر پیشین یایر لاپید و همچنین وزیر دفاع پیشین و رئیس حزب وحدت ملی، ثابت کردند که آن‌ها از تمام خطوط قرمز عبور کرده‌اند و به یک نیروی مخالف دولت تبدیل شده‌اند.

از طرف دیگر از مخالفان اصلی نتانیاهو این‌گونه گفتند که هیچ‌کس در ماه‌های اخیر تصویر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را در جهان بیش از نتانیاهو نابود نکرده است و هیچ‌چیز بیش از کودتای دولت او به ایرانیان کمک نکرده است.

از طرف دیگر نتانیاهو استدلال کرده است که برنامه اصلاحات قضایی وی دموکراسی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را تقویت کرده است، اما این طرح کشور را با مخالفان خود در اسرائیل و خارج از کشور جدا کرده است و از ترس اینکه اسرائیل را به یک دیکتاتوری تبدیل شود مردم در حال اعتراضات گسترده‌ای هستند.

نتانیاهو در واکنش به این اعتراضات گسترده در سطح جهان صحبت كرد و توضیح داد كه آن‌ها توسط افراد دیگر هماهنگ می‌شوند و اعتراضاتی سازمان‌یافته با بودجه بسیار کلان تشکیل می‌دهند و سعی در عادی‌سازی خواسته‌های ‌‌‌‌غیر‌قابل قبول خود دارند، او در ادامه صحبت‌های خود قصد معترضان را خدشه‌دار کردن جلوه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  بیان کرد.