loader image

جستجو

Northern war and weaponization of western media

جروزالم پست:
جنگ شمال و سلاح‌سازی رسانه‌های غربی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت خود با اشاره به جنگ شمال و سلاح‌سازی رسانه‌های غربی، نوشت: رسانه‌های غربی به‌ویژه، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، سلاح‌های جنگ نرمی هستند که همه احزاب از آن‌ها به منظور خنثی کردن این حرکت احتمالی ایران علیه اسرائیل کمک می‌گیرند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت خود به‌قلم «ایلان پومرنس» نوشت: جنگ در مرزهای شمالی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با حزب‌الله، گروه‌های مسلح شیعه و شاید دولت سوریه، چه در چارچوب یک جنگ تمام‌‌عیار مستقیم با ایران، چه به‌عنوان تلاشی برای حمله به اسرائیل بدون دخالت مستقیم ایران، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

تشدید تهدید‌ها و تنش‌ها میان اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، ایران و نیروهای نیابتی‌اش در هفته‌های اخیر، وقوع چنین درگیری را بیش از پیش محقق می‌کند.

رهبران نظامی و غیرنظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) قبلاً این درگیری بالقوه را «جنگ شمال» نامیده‌اند.

با توجه به استقرار همه‌جانبه حزب‌الله نه تنها جنوب لبنان، بلکه شرق و مرکز این کشور نیز به میدان جنگ تبدیل خواهد شد.

کل شمال اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، از دریای مدیترانه تا حاشیه‌‌های شرقی بلندی‌های جولان هم جبهه جنگ خواهد بود.

در جنگ شمال(رژیم صهیونیستی)، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید کاری را انجام دهد که در جنگ دوم لبنان در سال 2006 انجام نداد. یعنی یک تهاجم زمینی بزرگ را علیه نیروهای دشمن که علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سوریه قرار دارند، شروع کند.

همچنین، تعداد قابل‌توجهی از نیروهای زمینی ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) احتمالاً برای اولین بار طی 50 سال گذشته مجبور به نبرد در خاک سوریه خواهند شد.

البته این دقیقاً همان چیزی است که ایران، حزب‌الله و متحدانشان می‌خواهند، زیرا این اتفاق روایتی نادرست و دیدگاهی مغرضانه از وضعیت ایجاد می‌کند. آن‌ها به دنبال برانگیختن فریاد‌ها برای توقف درگیری یا متوقف و محکوم کردن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و بد نشان دادن وجهه دولت یهود در جهان هستند. این استراتژی اصلی دشمنان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

رسانه‌های غربی به‌ویژه، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، سلاح‌های جنگ نرمی هستند که همه احزاب از آن‌ها به منظور خنثی کردن این حرکت احتمالی ایران علیه اسرائیل کمک می‌گیرند. همانطور که کاملا مشخص است، در جنگ شمال، تروریست‌ها سعی خواهند کرد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را با راکت، خمپاره و اکنون پهپادهای انتحاری و موشک‌های کروز بمباران و سپس بی‌شرمانه استیصال و قربانی شدن ضعیف را اعلام کنند.

مانند گذشته، ویدئوها و تصاویر تایید‌نشده از مرگ و ویرانی آنچه که ادعا می‌شود جمعیت غیرنظامی دشمن است، به‌عنوان حقیقت مطلق پذیرفته می‌شود و توسط رسانه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود.