loader image

جستجو

The war in Gaza can be extended to Syria

مسنجر:
جنگ غزه می‌تواند به سوریه کشیده شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «مسنجر» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه جنگ غزه می‌تواند به سوریه کشیده شود، تاکید کرد: به نظر می‌رسد اسد نیز مانند شرکای خود، ایران و حزب‌الله، تمایل چندانی برای جنگ همه‌جانبه با اسرائیل ندارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشیره مسنجر در مطلب تازه خود به‌قلم «جاشوا کیتنیگ» نوشت: از زمان حملات تروریستی 7 اکتبر، یکی از اولویت‌های اصلی آمریکا جلوگیری از سرایت جنگ بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حماس در غزه به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر بوده است، که می‌تواند آمریکا را مجبور به ایفای نقش نظامی مستقیم‌تری کند.

در حالی که هنوز این اتفاق نیفتاده است، خشونت در حال گسترش به کشورهای دیگر است و آمریکا هم اکنون درگیر آن است.

یکی از کشورهایی که در تیررس قرار دارد «سوریه» است.

طی دو هفته گذشته، آمریکا سه دور حمله هوایی علیه مکان‌هایی در سوریه انجام داده است که می‌گوید با گروه‌های شبهه‌نظامی مورد حمایت ایران مرتبط است.

آمریکا می‌گوید این حملات به تلافی بیش از 40 حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق است.

روز دوشنبه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که حملات بیشتر آمریکا ممکن است در راه باشد.

در همین حال، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) چندین حمله خود را علیه خاک سوریه در پاسخ به حملات راکتی از این کشور انجام داده است.

اگرچه بیشتر توجهات بر نقش گروه‌های مورد حمایت ایران متمرکز شده، اما نظام سوریه نیز ‌‌به‌طور فزاینده‌ای درگیر آن است.

چارلز لیستر، مدیر بخش جولان، گفت: «ارتش سوریه در چند حمله موشکی به جولان تحت کنترل اسرائیل در هفته‌های اخیر نقش داشته است و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  با حمله به حداقل سه پایگاه نظامی سوریه در درعا در جنوب غربی سوریه به تلافی این حملات پرداخته است».

این شبکه پیچیده از نیابتی‌ها، شبهه‌نظامیان محلی و گروه‌های مسلح، سوریه را به جنگی که در 7 اکتبر آغاز شد نزدیک کرده است.

روسیه که از اسد حمایت می‌کند و سیستم‌های پیشرفته‌ی پدافند هوایی را در این کشور مستقر کرده، عمدتاً چشم خود را بر عملیات هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  بسته است.

این احتمالاً یکی از دلایلی است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  نسبت به بسیاری از شرکای غربی خود نسبت به ارائه حمایت نظامی مستقیم از اوکراین بی‌میل بوده است.

در همین حال، اسد هفته گذشته در نشستی در عربستان شرکت کرد که در آن رهبران عرب و رئیس‌جمهور ایران درباره جنگ گفتگو کردند.

به نظر می‌رسد اسد نیز مانند شرکای خود، ایران و حزب‌الله، تمایل چندانی برای جنگ همه‌جانبه با اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  ندارد.