loader image

جستجو

Cheap and deadly Chinese drone war in Ukraine

فارن پالیسی:
جنگ پهپادهای چینی ارزان و مرگبار در اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» در مقاله‌ای به بررسی جنگ پهپادهای چینی ارزان و مرگبار در اوکراین پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه فارن پالیسی در مقاله‌ای به‌قلم «فاین گرین وود» نوشت:‌تقریباً یک سال پس از آنکه تانک‌های روسی برای اولین بار از مرز اوکراین عبور کردند.

جنگی که بسیاری انتظار داشتند ظرف یک ماه به پایان برسد، همچنان ادامه دارد.

این به طرز وحشتناکی یادآور درگیری‌های اروپای قرن بیستم است؛ اما همچنین اولین جنگ در تاریخ است که هر دو طرف از پهپادهای کوچک ارزان‌قیمت و به‌طور شگفت‌انگیزی استفاده کرده‌اند، نوعی که می‌توان آن را در فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی خریداری کرد.

تلاش‌های اوکراین برای خرید پهپادها پیچیده‌تر می‌شود. در جولای 2022، مقامات اوکراینی با پلتفرم جمع‌آوری کمک مالی در پروژه ارتش پهپادها، تلاشی برای هدایت جریان نقدی متمرکز بر پهپاد به ارتش اوکراین، شریک شدند.

در عرض سه ماه، این پروژه ادعا کرد که پول نقد کافی برای خرید 1400 پهپاد از جمله محصولات متعدد در سطح مصرف‌کننده جمع‌آوری کرده است.

به‌طور خاص، پهپادها برای هدف قرار دادن حملات توپخانه‌ای فوق‌العاده مفید هستند. جنگنده‌های اوکراینی و روسی از پهپادهای کوچک برای کمک به شناسایی دقیق اهداف استفاده می‌کنند و از پهپادهای نسبتاً ارزان مجهز به دوربین‌های زوم هیبریدی و توانایی ارسال مختصات دقیق طول و عرض جغرافیایی به مراکز فرماندهی متمرکز و خلبانان روی زمین استفاده می‌کنند.

در شب، خلبانان پهپاد از پهپادهای کوچک مجهز به حسگرهای حرارتی بهره می‌برند، دستگاه‌هایی که به‌طور گسترده در دنیای غیرنظامی برای کارهایی مانند بازرسی زیرساخت، کشاورزی و جستجو و نجات استفاده می‌شود.

آن‌ها همچنین یک ابزار روابط عمومی هستند. صدها کانال تلگرامی متمرکز بر جنگ، حساب‌های یوتیوب و صفحات فیس‌بوک که توسط مردم طرف روسی و اوکراینی درگیری‌ها نگهداری می‌شوند، اکنون ده‌ها و ده‌ها ویدیوی میدان جنگ را که توسط پهپادها جمع‌آوری می‌شود، پست می‌کنند.

آسمان‌های میدان‌های جنگ قرن بیست و یکم برای مدت طولانی پر از چشم‌های شگفت‌انگیز در آسمان خواهد بود.

با این حال، ارتش پهپادهای اوکراین و روسیه با تهدیدی روبرو هستند که ممکن است در تاریخ جنگ‌های مدرن منحصر به فرد باشد.

یک شرکت خصوصی چینی به نام DJI، این قدرت را دارد که استفاده از هواپیمای خود را بسیار دشوارتر کند و می‌تواند در هرزمانی از آن استفاده کند.

در حالی که پکن و واشنگتن بر سر ناظران در آسمان خود درگیر هستند، سربازان و تحلیلگران در جنگ اوکراین بدون شک روابط چین و غرب را در سال جاری با علاقه بسیار نزدیک تماشا خواهند کرد.