loader image

جستجو

دیسپچ:
جنگ چندجانبه اسرائیل علیه تروریسم

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «دیسپچ» در یادداشتی با اشاره به اینکه تمرکز سیاست آمریکا بر تقویت ایران،‌ باعث تضعیف اسرائیل می‌‌شود، تاکید کرد:  دولت یهود  قصد دارد اقدامات ضد تروریسم خود را برای سرکردگان شبکه تروریستی مانند حزب‌الله لبنان افزایش دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه دیسپچ در یادداشتی به‌قلم «شارلوت لاوسون» نوشت: برملا شدن اجازه آزادسازی 6 میلیارد دلار از وجوه مسدودشده ایران و آزادی پنج آمریکایی بازداشت‌شده توسط جمهوری اسلامی و همچنین مذاکرات پشت پرده برای کاهش برنامه هسته‌ای ایران، برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خوشایند.

برخی هشدار می‌دهند که به نظر می‌رسد این سیاست‌ها مهم‌ترین متحد آمریکا (اسرائیل) در منطقه را تضعیف می‌کند.

بخصوص در شرایطی که نیرو‌های نیابتی ایران آشکارا در حال هماهنگ کردن حملات خود در چند جبهه مختلف هستند.

«ریچارد گلدبرگ» -یکی از مقامات سابق شورای امنیت ملی و مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها-، به دیسپچ می‌گوید: «سیاست آمریکا در حال حاضر تا حد بسیاری بر تقویت ایران متمرکز شده است و این سیاست اسرائیل (رژیم صهیونیستی)را تضعیف می‌کند.»

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) قصد دارد اقدامات ضد تروریسم خود را برای سرکردگان شبکه تروریستی مانند حزب‌الله لبنان افزایش دهد.

«صالح العاروری» رهبر عملیات حماس در کرانه باختری و زیاد النخاله، رئیس جهاد اسلامی فلسطین، اوایل ماه جاری برای تأیید مخالفت خود با این اقدام «صهیونیستی» یکدیگر ملاقات کردند.

در این ملاقات خلاصه این صحبت‌ها این بود که «اسرائیل(رژیم صهیونیستی) متحمل شکستی بی‌سابقه‌ای خواهد شد.»

البته از طرفی سرویس امنیتی شین‌بت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که تلاش‌های شهروندان عضو جهاد اسلامی فلسطین را برای قاچاق مواد منفجره و سلاح گرم نظامی به کرانه باختری از طریق اردن در ماه اگوست مختل کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، شبهه‌نظامیان در ماه‌های اخیر پشت پرتاب‌های نافرجام راکتی به شهرک‌های کرانه باختری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بوده‌اند و کرانه باختری، مهم‌ترین اولویت جمهوری اسلامی است.

«جیسون برادسکی» -مدیر اتحاد علیه ایران هسته‌ای- می‌گوید: «از اظهارات اخیر مقام معظم رهبری می‌توان فهمید که ایشان بر روی ایجاد شبکه مقاومت در کرانه باختری، یعنی از طریق جهاد اسلامی فلسطین و شاخه‌های آن متمرکز شده‌اند.»

این فقط تهدید همه‌جانبه حملات تروریستی در کرانه باختری را تشدید می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پس از این حملات اظهار داشت: «ما در میانه یک یورش تروریستی هستیم که توسط ایران و گروه‌های نیابتی آن تشویق، هدایت و تأمین مالی می‌شود».

بخش قابل‌توجهی از این موج تروریسم، ناشی از هدایت خارجی است.

«گالانت» -وزیر ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی)-نیز به همین ترتیب «تأمین مالی ایران و تکثیر تسلیحات» تحت هدایت ایران را مقصر این حجم از حملات دانست؛

آمار اطلاعاتی به‌وضوح نشان می‌دهد که حمایت و جسارت ایران نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است.

رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، موساد، یکشنبه اعلام کرد که حملات مستمر به اسرائیلی‌ها در داخل و خارج از کشور با هدف انتقام‌جویی، یک تهدید مستقیم علیه خود دولت ایران و نه فقط نیابت‌های تروریستی آن در منطقه است.

مایکل روبین، کارشناس غرب‌آسیا در مؤسسه «امریکن انترپرایز»، به دیسپچ می‌گوید: «پناهگاه‌های تروریست‌ها، هر کجا که باشند، امنیت آمریکا را تهدید می‌کنند.

تنها تفاوت بین سال 2001 افغانستان و 2023 کرانه باختری این است که کرانه باختری به زیرساخت‌های مهم حمل و نقل و اقتصادی نزدیک‌تر است که تأثیر مستقیمی بر امنیت آمریکا و اروپا خواهد داشت.»

او می‌افزاید: «اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مانند پست آتش‌نشانی ایزوله است که می‌تواند آتش‌سوزی را قبل از اینکه به آتش تبدیل شود خاموش کند.

متأسفانه، تیم بایدن اساساً بوروکرات‌هایی هستند که در جعبه‌ای زندگی می‌کنند که این سؤال را مطرح می‌کند اسرائیل واقعاً این همه آب برای چه میخواهد.»