loader image

جستجو

The world must be serious about stopping Iran

جروزالم پست:
جهان باید برای توقف ایران جدی باشد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به اینکه جهان باید برای توقف ایران جدی باشد،‌ تاکید کرد: اکثریت قریب به اتفاق شورای حکام از ایران خواسته‌اند که فورا به تعهدات قانونی خود عمل کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در مطلب تازه خود نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌شامگاه چهارشنبه در اقدامی ‌مهم از ایران انتقاد کرد که می‌تواند به این معنا باشد که جهان آنچه را که در جمهوری اسلامی‌ می‌گذرد جدی می‌گیرد.

این قطعنامه مهم با مخالفت چین و روسیه روبرو شد و هند، پاکستان و لیبی به آن رای ممتنع دادند.

این گام مهمی ‌در برجسته کردن تلاش خطرناک ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است و نشان می‌دهد که چگونه آیت‌الله‌ها در حالی که کشور برای غنی‌سازی اورانیوم و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته رقابت می‌کند، هنجارهای هسته‌ای را نادیده می‌گیرند.

به نظر می‌رسد که ایران اکنون از این محکومیت به عنوان بهانه‌ای استفاده خواهد کرد تا کاری را که همیشه می‌خواست انجام دهد: یعنی غنی‌سازی بیشتر اورانیوم و کار بر روی تولید سلاح هسته‌ای.

این امر می‌تواند منطقه را بی‌ثبات کند و به درگیری فزاینده منجر شود.

«نفتالی بنت» چهارشنبه شب از تصمیم شورای حکام استقبال کرد و آن را «تصمیم مهمی ‌که چهره واقعی ایران را آشکار می‌کند» خواند.

ایران به غنی‌سازی ادامه خواهد داد، به نصب سانتریفیوژهای پیشرفته ادامه خواهد داد و احتمالاً برخی از نظارت‌های بین‌المللی را تعطیل خواهد کرد.

حملات موشکی و پهپادی بیشتری علیه عراق انجام خواهد داد و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را از یمن، عراق، سوریه، لبنان و مستقیماً تهدید خواهد کرد.

چالش پیش‌رو ادامه دادن فشار بر ایران است.

نکته مثبت این است که اکثریت قریب به اتفاق شورای حکام از ایران خواسته‌اند که فورا به تعهدات قانونی خود عمل کند.

متأسفانه، به دلیل نگرانی‌های روسیه و چین در مورد غرب، این دو کشور کلیدی برای تشویق ایران به دور شدن از مسیر خطرناک بی‌ثبات‌کننده خود گرد هم نیامده‌اند.

در عوض، روسیه و چین به ایران اجازه می‌دهند تا به تهدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ادامه دهد و رقابت تسلیحات هسته‌ای را در منطقه از بین ببرد که می‌تواند خلیج‌فارس، ترکیه و دیگران را به دام بیندازد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) معتقد است که زمان آن فرا رسیده که جامعه بین‌الملل از یکپارچگی و حرفه‌ای بودن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ حمایت کند و با تمام امکاناتی که در اختیار دارد، علیه ایران اقدام کند.