loader image

جستجو

Biden has strengthened the power of Russia and Iran

جوئیش نیوز سیندیکیت:‌ بایدن باعث تقویت قدرت روسیه و ایران شده است  

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به اعمال تحریم مسکو بخاطر جنگ اوکراین و لغو تحریم‌های تهران با توافق هسته‌ای،‌ به بررسی این موضوع پرداخت که بایدن باعث تقویت قدرت روسیه و ایران شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در یادداشت تازه خود به‌قلم «ملینا فیلیپس» نوشت: استراتژی آمریکا برای جلوگیری از تجاوزات «ولادیمیر پوتین» علیه اوکراین، اعمال تحریم است. اما استراتژی آن برای جلوگیری از تجاوزات نظام ایران، لغو تحریم‌ها است.

اما تحریم‌ها نظام ایران را در حالی که به سمت دستیابی به ظرفیت سلاح‌های هسته‌ای می‌جنگید، تضعیف کرد. هدف تحریم‌ها تشویق مردم ایران به قیام و سرنگونی علیه نظام بود، که بهترین شانس برای اجتناب از یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای بود.

اکنون دولت جو بایدن، بنابر گزارش‌ها به توافقی رسیده است که حتی بدتر از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای سال 2015 است و تمام محدودیت‌های تولید تسلیحات هسته‌ای ایران را ظرف دو سال و نیم برداشته است.

اگر اینطور باشد، بایدن نقش واسطه ساخت بمب ایرانی را بازی می‌کند که دولتش متعهد به جلوگیری از آن شده است و تهران پیش از این از طریق سیاست مماشات آمریکا گام‌های بزرگی را به سوی آن برداشته است.

این توافق به این معنی است که دولت بایدن تحریم‌هایی را که قبلاً بی سر و صدا لغو نکرده است، لغو خواهد کرد.

بنابراین، آمریکا اجازه خواهد داد تا میلیاردها دلار برای تأمین مالی تروریسم جهانی، تسلیح حماس و حزب‌الله علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و رسیدن آن به سوی هژمونی منطقه‌ای، وارد تهران شود.

اما ایران مجهز به سلاح هسته‌ای آمریکا را نیز تهدید می‌کند. ایران در حال توسعه موشک‌های بالستیک است که می‌توانند به آمریکا برسند.

عزم روسیه برای کاهش انتشار کربن، آن را از سوخت‌های فسیلی به نفع انرژی‌های تجدید‌پذیر دور کرده است. از آنجایی که این منابع به عنوان منابع انرژی بسیار غیرقابل اعتماد هستند، غرب به طور فزاینده‌ای به گاز طبیعی وابسته شده است.

اروپا اکنون بیشتر گاز خود را از روسیه تامین می‌کند. بنابراین، پوتین، با دست بر روی لوله‌هایی که می‌تواند به میل خود باز کند یا ببندد، این قدرت را دارد که عرضه گاز را محدود کند، قیمت گاز را بالا ببرد و به کشورهای غربی هم قطعی برق و هم افزایش چشمگیر هزینه‌ها را تحمیل کند.

سال گذشته، دولت بایدن این تنش را بدتر کرد. این کشور حمایت خود را از خط لوله گازی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را از طریق قبرس و یونان به اروپا متصل می‌کرد، پس گرفت.

این خط لوله نه تنها باعث ارتقای استقلال انرژی و رونق اقتصادی برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، قبرس و یونان خواهد شد، همچنین به تنوع بخشیدن به عرضه گاز و در نتیجه کاهش وابستگی اروپا به روسیه کمک می‌کرد.