loader image

جستجو

Hezbollah fighters raise their hands as their leader Sheik Hassan Nasrallah speaks via a video link during a rally to mark Jerusalem day or Al-Quds day, in a southern suburb of Beirut, Lebanon, Friday, April 29, 2022. The leader of Lebanon's militant Hezbollah group warned Friday that if Israel continues to target Iran's presence in the region, Tehran could eventually retaliate by striking deep inside Israel. (AP Photo/Hassan Ammar)

تایمز اسرائیل:
حزب‌‎الله برای جنگ بر سر گاز آماده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «تایمز اسراییل» نوشت: حزب‌الله لبنان هرکاری انجام می‌دهد تا نشان دهد که آماده جنگ با اسرائیل بر سر استخراج گاز در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه بین دو کشور است.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه تایم اسراییل در یادداشت تازه خود به‌قلم «امانوئل فابیان» نوشت: در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای درگیری احتمالی بر سر استخراج گاز از دریای لبنان آماده می‌شود، کارشناسان می‌گویند تهدیدات نصرالله عمدتاً تلاشی برای دوری از جنگ تحمیلی به لبنان است.

با کوبیدن بر طبل جنگ و تشدید تحریکات نظامی، گروه تروریستی حزب‌الله لبنان هرکاری انجام می‌دهد تا نشان دهد که آماده جنگ با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بر سر استخراج گاز در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه بین دو کشور است.

در همین حال، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به طور فزاینده‌ای از لفاظی‌های روزافزون نصرالله، رهبر گروه مورد حمایت ایران، نگران شده است و برای درگیری احتمالی آماده می‌شود.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و لبنان که روابط دیپلماتیک ندارند، با میانجی‌گری آمریکا در مورد حقوق میدان گازی کاریش و تعیین مرزهای دریایی مورد مناقشه بین دو کشور گفتگوهای غیرمستقیم داشته‌اند.

«آموس هوخشتاین» -فرستاده آمریکا  اخیراً از منطقه بازدید کرده تا لبنان را از ادعای خود برای داشتن منطقه دریایی عظیم که شامل کاریش است، کنار بگذارد، منطقه‌ای که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در تلاش است تا خود را به‌عنوان تامین‌کننده گاز طبیعی به اروپا معرفی کند.

نصرالله، اخیراً پس از اینکه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک کشتی استخراج گاز طبیعی را به میدان کاریش منتقل کرد، لفاظی‌های خود را تشدید نمود که این موضوع هنوز حل نشده است و حزب‌الله در جسورانه‌ترین اقدام خود، چند هفته پیش، چهار پهپاد غیرمسلح را به سمت سکوی دریایی فرستاد که همگی توسط ارتش اسرائیل رهگیری شدند.

«متیو لویت» -مدیر برنامه ضد تروریسم و ​​اطلاعات مؤسسه واشنگتن و کارشناس امور لبنان- گفت که فروپاشی سیاسی و اقتصادی در لبنان باعث شده است که میل  بسیار کمتری در میان لبنانی‌ها برای هر گونه درگیری  وجود داشته باشد.

او گفت به نظر می‌رسد علت سخنرانی‌های تند رهبران حزب‌الله، تنها برای رضایت طرفداران خود بوده است، در حالی که در واقع هیچ اقدام عملی انجام نمی‌دهند.

با این حال، حزب‌الله می‌تواند دست به اقدامات مسلحانه تهاجمی‌تر بزند و اتفاقات می‌توانند خیلی سریع از کنترل خارج شوند و وقتی با  برداشت‌های نادرست در روابط بین‌الملل سروکار دارید، مردم اشتباه می‌کنند.