loader image

جستجو

Ukraine's support to Israel to fight Palestinian terrorism supported by Iran

جروزالم پست:
حمایت اوکراین از اسرائیل برای مبارزه با تروریسم فلسطینی مورد حمایت ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی به بررسی  حمایت اوکراین از اسرائیل برای مبازره با تروریسم فلسطینی مورد حمایت ایران،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در گزارشی به‌قلم «مارک دوبوویتز» نوشت: در حوادث اخیر، قاتلان، فلسطینی بودند، اما تهران کمک کرد تا این کارها را انجام دهند.

جمهوری اسلامی حامی خارجی اصلی گروه‌های تروریستی فلسطینی، حماس و جهاد اسلامی است و در ارسال سلاح‌های گرم قاچاق به اسرائیل از جمله به کرانه باختری نقش دارد.

پس از درگیری 11 روزه بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حماس در ماه مه 2021، این گروه‌های تروریستی از ایران برای تأمین پول، سلاح و فناوری تشکر کردند. در سال 2020، دولت آمریکا گزارش داد که ایران درمجموع سالانه 100 میلیون دلار به گروه‌های تروریستی فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی کمک می‌کند.

در سال 2019، آمریکا عوامل مالی مرتبط با حماس را به دلیل ارسال ده‌ها میلیون دلار از نظام ایران به حماس به‌منظور حملات تروریستی به نوار غزه را تحریم کرد.

در حالی که اوکراین علیه یورش وحشیانه روسیه می‌جنگد، باید در حالی که تلاش می‌کند از شهروندان خود در داخل محافظت کند، باید حتی به‌طور مشابه از شهروندان خود در خارج از کشور دفاع کند.

کی‌یف باید فراتر از محکومیت حملات تروریستی اخیر فلسطین به بازنگری کامل‌تر سیاست در مورد مناقشه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطین بپردازد.

باید بر الگوی گذشته اوکراین در رأی دادن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در قطعنامه‌های سازمان ملل که توسط فلسطینی‌ها ارائه شده بود، توجه کرد.

اوکراین از سال 2015 تاکنون 105 بار یا به 79 درصد از کل قطعنامه‌های مرتبط با اسرائیل رأی منفی داده است.

با این حال، اوکراین و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مبارزه مشترک خود علیه دیکتاتوری‌ها و گروه‌های نیابتی تروریستی آن‌ها، منافع و ارزش‌های مشترکی دارند.

آن‌ها همچنین با ده‌ها هزار اوکراینی ساکن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و صدها هزار یهودی ساکن اوکراین، از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیوندهای قومی مشترک دارند.

با توجه به اینکه کی‌یف به‌طور قابل درک برای کمک بیشتر در جنگ درخواست می‌کند، باید به این واقعیت توجه داشته باشد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مشغول جنگیدن خود است.

جنگ در خیابان‌ها، علیه تروریست‌های مورد حمایت تهران که غیرنظامیان آن را هدف قرار می‌دهند.

تاکنون، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) درخواست‌های اوکراین برای ارائه کمک نظامی را رد کرده است، زیرا نگران است که چنین تسلیحاتی به دست روسیه بیفتد. روسیه نیز بار دیگر به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) درباره ارائه تسلیحات به اوکراین هشدار داده است و گفته است که هرکسی که تسلیحاتی ارائه کند، اهداف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه در نظر گرفته خواهد شد.

این تهدید روسیه در پاسخ به بیانیه این هفته نتانیاهو مبنی بر اینکه در حال بررسی ارائه حمایت نظامی از کی‌یف است، بود.

اما اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال حاضر اقداماتی را برای حمایت از اوکراین به طرق دیگر انجام داده است.

این کشور هزاران پناهنده جنگی اوکراینی را پذیرفته است، به توانایی ایران برای مسلح کردن «ولادیمیر پوتین»  -رئیس‌جمهور روسیه- با پهپادها و موشک ضربه زده است، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار اوکراین قرار داده و  آمبولانس‌های زرهی و سایر کمک‌های بشردوستانه را برای اوکراین ارسال کرده است.

وقتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه ایران و تروریسم فلسطینی موردحمایت ایران رفتار می‌کند، در دفاع از اوکراین نیز به همین‌گونه عمل می‌کند.

کی‌یف باید به‌طور علنی و صریح آن را به رسمیت بشناسد. همچنین ممکن است این امر به تقویت حمایت نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیز کمک کند.